Bayramınız kutlu olsun

Herkese Hayırlı, huzurlu, mutlu, eski bayramlar gibi bir bayram diliyorum ;)

Annelik..Öyle işte..


Anne olmak sırf çocuğuna değil dünyaya karşıda sorumluluklarını arttırıyor. En azından ben öyle hissediyorsum. Belki de kadınlar o yüzden daha az egoist, siyaset yarışından uzak... Bazı mevkiilere gelebilmek için acımasız, egoist olmak gerekiyor. İşte kadınlar o yüzden bazı alanlarda yok denecek kadar azlar. Yani yapamadığımızdan değil, gerek duymadığımızdan.
Duygularımız farklı yöne çağlıyor. Anneliğe ve getirilerine.
Ben mesela çok fazla duygusal oldum. Çocuklarla ilgili okuduğum olumsuz haberlerin sonuna gelmeden boğazım düğümleniyor. Eskiden yutkunduğum gözyaşlarıma hakim olamiyorum.
Ve artık elime bir bebek alırsam ona daha farklı dokunuyorum.. Sonsuz sevgiyle..Anne gibi..
Bir çocuğun başını okşarken,severken daha derinden,daha dolu dolu,daha bilinçli yaşıyorum. Yetişkinlere bakıyorum..bununda bir annesi var, diyorum.. Yani herkesin annesi olabiliyorum.. Bu duygu geldi gitmiyor..İyi ki var..İçimden bazen keşke olmasa diyen sesi dinlemiyorum..
Nefesim daha değerli, çünkü onun için yaşıyorum..
Günlerim daha renkli çünkü evimde hergün her an bir güneş doğuyor,çiçek açıyor,kışın ortasında baharı yaşıyorum..
Gecelerim özlem dolu, onun sesini,gülüşünü 'dadada' diyişini arıyorum..
Kendi hayatımda ben artık ikinci plandayım..Öyle yaşıyorum,öyle hissediyorum..
Sevgim daha da büyüdü,saygım çoğaldı,kinlerim kayboldu,önyargılarım yıkıldı,heveslerim anlamını yitirdi.Herşeyim onunla,yani kızımla çok farklı bir boyut kazandı. Bazı sorular cevabını buldu..
Hayat yine engellerle,beklenmedik zorluklarla devam ediyor,ama o yükler onun gelişi ile beraber hafifledi. Eskisi gibi dokunmuyor,hissettirmiyor kendini..
Bazı insanlar, bazı davranışların nedeni anlaşılırken bazıları ise gözümden düştü. Yani gönlümün kapılarına yeri yokken gelenler, gönlümdeki yerini tamamen kaybedenler oldu. Onun sayesinde perdelerim açıldı. Gözüme bir göz daha gönlüme bir gönül daha eklendi. Cesaretim daha da karardı. Merhametim çoğaldı.
Yani ben farklı bir ben daha kazandım. Hani derler ya: Yeniden doğdum..
Öyle işte..
O dediğim yani kuzum,meleğim, balperimle oldu bunlar..Bunları şimdi niye yazdım.Özel bir gün mü? Yok,sadece..içimden geldi.. Öyle işte..

Kızıma Puantiyeli Elbiseyi diktim ;)

Birde yerinde dursa daha güzel olucak ama kıpır kıpır işte :)
Ama bu defa dikiş payını az bıraktığım için ancak bu bayrama giyer :(
Aslında fiyonk yapıcaktım ama biye saten olduğu için yeterince şık ama abartısız oldu :)
Kalıp ise burada bu ve bu elbise için kullandığım elbise :)
Benim kuzumun ilk bayramı olucak ve o anlamasada şimdilik,bizler çok heyecanlıyız ;)

Kızıma Puantiyeli Elbise dikiyorum..

Dün gece aklıma esti (ve twitter takipçileri bilirler gece gece dikiş aşkımı) ve kızıma bayram için özel bir elbise dikmek istedim. Ve üşenmeden dün gece başladım. Bu defa tembel işi olmasın diyerek biraz daha ince işi ile birlikte yine buradaki (& buradaki) kalıbı kullandım.
Bakın bu basit kalıpdan ben daha neler çıkarırım. :) Basit ama yaratıcılığımızı görmek için oldukça işe yarar bir kalıp.
Kumaş Lacivert & beyaz puantiyeli, biyesi ise kırmızı saten..  Bu gece bitiremezsemde yarına hazır olacağını ümit ediyorum.. ;)

Labneli Biber Dolması & Şık Sunumlar

Bunlar iftar sofrasına yakışan tadımlık lezzetler. Hem farklı hem çabuk hazırlanan hemde sofraya renk katan bir tarif.
Kırmızı dolmalık biberleri ikiye bölüp temizliyoruz. Beyaz peynir,labne,dilimlenmiş siyah zeytin,tuz,zeytinyağı,baharat (isterseniz dereotu mesela) karıştırıp biberleri dolduruyoruz. Göz kararı olduğu için ne ne kadar yazamıyorum.Yalnız katı olucak karışım. Ve herşey damak zevkinize göre. Üzerini geriye kalan zeytin dilimleri ile süsleyip önceden ısıtılmış fırında (200 derece) üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Bu kadar ;)
Birde birkaç bilinen tarifi farklı sunumlarla göstermek istiyorum, fikir olsun diye ;)
Muhallebili Kadayıf (Ben tarifi Portakal Ağacı'ndan bilir ve yaparım)
Aşure..
İki bilinen tarifi değişik cam kaselerde sunduk. Misafirler beğendi.. Önemli olan keyifli ve huzurlu akşamlar değil mi Kolay gelsin ;)

Adım adım Kız Elbisesi dikimi-2

Evde bulunan hazır biyeyi üst yaka ve kol kısmına diktim.
Aslında düğme veya çıtçıt dikicektim ama bu kumaşa yakışır düğme ve çıtçıt yoktu evde bende diktim,nasıl olsa kafa şimdilik geçiyor. :)
(Arkadaki siyah puantiyeli elbiseyi hatırladınız mı? Dayanamadım aynısını kızımada diktim :) )
1 aya kalmaz elbise olarak giyeceği bu çalışmayı ileride tunik olarak giyebilir. Bu defa üstten dikişleri açıp düğme eklerim,kafa da sorun olabilir çünkü :)
Arkadaki yastığı hatırladınız mı?
Ayakta dursada yerinde durmuyor kuzum, poz vermek yerine etrafla uğraşmak daha eğlenceli olduğu için babamız elbiseyide çekiştirerek tuttuğu için güzel biz poz yakalayamadık. Ama kısaca böyle. Umarım diğer annelerede fikir olur. Herkese güzel bir haftasonu diliyoruz..

Adım adım Kız Elbisesi dikimi-1

Öncelikle kızıma şu anda büyük gelen bir başka elbisenin üst kısmının kalıp alarak bir kağıda aktardım ve kağıdı kestim. Ardından kumaşı ikiye katlayıp hem ön hem arka olmak üzere 2 adet kestim.
* Elbisenin alt kısmına ise düz bir kumaş kestim.Üst kısmı dikipte elde edeceğim toplam ebatın yarısı kadar daha fazla kestim.Misal üst bel toplam 10 ise ben alt kısmı 15 kestim.
* Elbisenin alt kısmını 2 defa katlayıp ütüledikten sonra düz dikişle diktim.(son resim)
* Alt kısmın açık olan kenarını da (resim1) dikip dikiş kısmını (resim2) ütüledim.
* Son durum resim3 elbisenin üst ve altı ile kenarı dikilmiş alt kısmı.

* Üst iki parçayıda birleştirip dikip dikiş kısmını ütülüyorum (resim1) Son görüntü (resim2)
* Elbisenin alt kısmına,üst tarafı ile birleşicek yerine lastik dikiyorum (resim3)
Siz normal lastikde alabilirsiniz, önemli olan,lastiği gererek üzerinden dikmek.Sonra o büzülüp doğal fırfırı elde ediceksiniz :)
* Sonra alt parça ile üst parçayı dikiceksiniz.
Bunu nasıl yaparım diyenler için: Alt ve üs kısmı ikiye veya dörde bölün. Ön arka ve yanlar.Sonra onları (son resimlerde arkaları birleştirirken) iğne ile birleştirin, ve geri kalan kısımları iğne ile tutturduktan sonra da dikmek daha kolay olacaktır ;)
*Yarın devam edicem bugün maalesef kuzumdan dolayı yetiştiremedim.
*Overlok ile önceden kenarlarını temizlerseniz daha profösyönel durur. Tembel değilim ama sabırsızım,siz bana bakmayın.
*Eğer Overlokunuz yoksa makinazının zikzak dikişi ile temizlesenizde olur. (Bu doğru olmasada ben sonra vaktim olduğu an Overlok ile temize alıcam.O yüzden yanlardan daha fazla pay bıraktım)
Resimlerin üzerini tıklayarak büyültebilirsiniz.
Aklınıza birşey takılırsa sorabilirsiniz. Bilen için anlamak kolay, o yüzden herşeyi sorun çekinmeden ;)
Ama ben terzi değilim unutmayın lütfen.Herşeyi dergilerden,netden öğrenen, kızı için bişeyler diken bir anneyim sadece ;)

Bu arada twitter'da muhabbeti oldu: Bunu yazarken kızımla Bryan Adams - Have You Ever Really Loved A Woman parçasını dinliyoruz ve küçük hatun kendinden geçti :)) Gevşemiş rahat ve mutlu hali görmeye değer ;) 

(Adım Adım Kız Elbsisesi Dikimi -2 )

Aynı kalıptan bayramlık elbise diktim ;)

Vintage Dergilerim 1954 / 1955 / 1965

Burada bahsettiğim dergileri paylaşmak istiyorum.
Resimlerin üzerini tıklayarak büyütebilirsiniz..
Eski kalıplar maalesef 1 veya 2 beden için yapılmış, fakat
yeni kalıplara nazaran anlaşılması ve çalışması çok daha kolay..
Modellerin birçoğunu ve birçok detayı günümüzde de görebiliyoruz..
Yani birçok detay farklı sunumlarla tekrarlanıyor..
Hepsi birbirinden zarif, ve güzel..
Çocuklar içinde harika modeller var..Kızımın biraz büyümesini bekliyorum ;)
Mesela şu soldaki fiyonklu pembeye bayıldım ;)
Siz en çok hangi modeli beğendiniz?

Patlıcan Kebabı şu anda fırında & Bol Çikolatalı ve hızlı bir Post

Bu akşam yaptım Patlıcan Kebabını fırına vermeden,
hatta daha sosunu dökmeden resmini çektim. Ama fırından çıkınca karanlık olmuştu. Bu bizim yaptığımız şekli ile. Eşim (artık bende) tam bir patates canavarı. O yüzden dilimlediğim patatesleri acele acele ortasına dizdim. Son bir patlıcan dilimi kalmıştı,onuda ortaya koydum.
Yarım kilo kıyma,
800gr patlıcan.
Yarım demet maydonoz
2-3diş sarımsak
1 soğan
bol karabiber
kırmızı biber,tuz

Salça sosu
2 kabukları soyulmuş domates
yarım yemek kaşığı domates
yarım yemek kaşığı biber salçası (anneannem yaptı kuzusuna ;) )
karabiber
1 diş sarımsak tuz

Üzerine gezdirmek için sıvıyağ. At fırına 200 derecede 25 dakika, 10 dakika da ızgara da pişirdinmi tamam ;) Yanına biberli bulgur pilavı, hoşaf,salata, önden bir çorba.Ardından demli bir çay ve bool çikolatalı bundan ;)
Afiyet olsun ;)

DIY : Güzel bir Makyaj Çantası & Bozuk Paralık Yapımı

Böyle renkli kumaşlarla çalışırken birbirine uyumu yakalayabilmek de çok önemli. Ve bence bunu burada çok güzel yakalamışlar.Çok beğendim. Sizde sevdiyseniz,resimleri ile adım adım yapama aşımı burada

Ve yazmadan geçemicem: Yeni dergilerim geldi, 1964-1965 yıllarından ve şimdiye kadar beni büyüleyen modelleri burada gördüm diyebilirim. Belki de ilk heyecan ama çok güzeller. Yakında paylaşırım ;)

Vintage Duygular

Minik Kuşun'un bu yazısını okuyunca birden kendi çocukluğum aklıma geldi..Bende 80li çocuğu olarak kendimi çok şanslı hissediyorum. Çocukluğum kalabalık bir ailenin içinde,kocaman bir bahçede,ağaçların üzerinde geçti. Düşe kalka,dizler yara bere içinde büyüdük. Seksek oynar, misket yuvarlardık. Kışın üzerinde çay demlenen kestane pişen sobaların etrafında oturur, TRT izlerdik. Yuvarlarlak minik fırından börek kokuları evi sarardı.
Yılbaşı tombala ve ekrandaki eğlencelerin sesiyle geçerdi..Ramazanlar muhabbet,sevgi,neşe,huzur dolu kalabalıklarla geçerdi.
Bu vesile ile umarım herkes hayırlı,huzurlu,sevgi,saygı,neşe dolu,büyüklü küçüklü bir Ramazan geçiriyordur..

Cumartesi Tarifleri: Fırında Kremalı Patates

Aslında yapımı çok basit ve lezzetli bir tarif.. Bütün ana yemeklerin yanına yakışır..
Fırını 200 dereceye alalım.
İstediğiniz boyda yuvarlak tepsiye ince ince dilimlediğiniz patatesleri dizin, aralarına Beşamel sos,tuz,karabiber ve rende kaşar serpin.
En üste isterseniz patates biraz fırında kaldıktan sonra,eğer üzerinde kızarmış kaşarı seviyorsanız hemen serpip fırına verin. Üzeri kızarana kadar pişirin.
Beşamel Sos
2 bardak süt, 1 y.k. sıvıyağ, 1 y.k. un,tuz. Tencerede hafif muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
Afiyet olsun ;)

Vintage Dergiler / Kıyafetler

Bu dergi 07/1956 yılından..
Hani derler ya ne varsa eskilerde var.. :)
Keşke şu anda da böyle gezebilsek..
Gözümüz gönlümüz şenlense :)
Dergi yine anneannemin gençliğinden, ama bu sayı bende yok maalesef...arıyorum..

Güllük gülistanlık

Evet Cath Kidston ' da durumlar böyle..

Vintage Dergiler 1955

Biraz önce Postacı getirdi. 2 Tane Brigitte Kadın/Moda dergisi 1955 yılından.
Sadece moda değil o zamanların kıyafetlerinin kalıpları da var. Harika birşey.
Sadece kalıplardan bahsetmiyorum (o mutluluğumun 90% evet ama) birde insanların o zamana bakışı,tavsiyeleri,duruşu, dünyanın hali,zamane kadının beğendikleri. Şimdi anneannemi arayıp sormam lazım,sen şunu şunu hatırlarmısıın diye :) Ne de olsa annem daha doğmamıştı..

Muzlu Şipşak Hazır Bomba Kek

Evet kendi yaptığım kekin isimlerini sallıyorum, bu yaparkende anlatmak istediğim herşeyi bir başlığa sığdırmak istiyorum. Bazen böyle komik isimler çıkıyor işte. Aslında bir diğer adıda 'Tembelin süpriz keki', olabilirdi.
Dün akşam Twitter'da bahsetmiştim, kek fırında diye :) Evet kekim muhteşem oldu. Çikolatalılar dışında pek kek sevmeyen eşim bile bayıldı (Şahidim de hazır :) )
Birde burada ki yorumlardan yola çıkarak, ve her evdeki bardak ebatlarının farklı olduğunu düşünerek kaşık kullandım, umarım bu defa tartısızlarada yardımcı olabilirim. Fakat mutlaka, özellikle kek/tatlı yapımı için, ve eğer yabancı tarifleride yapmak istiyorsanız bir tartı almanızı öneririm. Veya ölçülü plastik kap. Bunlardan İkea 'da var. Hem cup hem gramm ölçülü.
Önce 'Evde ne varsalı Kek'in Malzemeleri
3 kararmış Muz
11 Kaşık Un
2 Yumurta
1 Kabartma Tozu
1 Vanilya
1 Çay Kaşığı Tarçın
8 Kaşık Şeker
3 kaşık tereyağı
1 kare bıçakla doğranmış Bitter Kuvertür
isteğe göre 1-2 avuç iri dövülmüş Ceviz
(Kaşık tepeleme olucak. Ceviz,Kuvertür,Tarçın isteğe bağlı,ama bu tadı yakalamak için tavsiye ederim)
Şeker,Vanilya ve tereyağını mikrodalga veya ocağın üzerinde bir tencerede eritin.
 O arada fırını 175 dereceye getirin.
İyice erimiş karışıma muzu içinde çatalla ezin. Birde tembelliğim bu kadarla son bulmadı. Küçük mikser bulaşık makinasındaydı.'Şimdi çıkar,yıka..uzun mesele', 'Kitchen Aid = Tak,sök,yıka.. uzun mesele' dedim ve herşeyi çatalla karıştırdım. İçine kırılmış kuvetürleri atın,karıştırın. Yumurtaları kırın,çatalla çırpıp karıştırın.Sonra tarçın,sonra unu ve kabartma tozunu birlikte eleyip karıştırın.En son cevizleride ekleyip karıştırdak sonra fırına verin. Benim fırında 30 dakika 175 derecede,20 dakika 160 derecede pişirdim. Ertesi gün denedim, daha bir lezzetli olmuştu.Eminim yarın: 'Bugün daha bi lezzetli', diyeceğim.
Kısaca hepsini çatalla karıştır,fırına ver.Bitti.
Afiyet olsun ;)

Bebek bakımı için ürün tavsiyesi

Aslında 100% doğal olan Weleda markasının tüm ürünleri tavsiye edilir ve özellikle selülit ve gebelikte çatlak önlemek içinde doğal vücut yağlarını kullanıp çok iyi sonuç elde edildiğini birçok forumda da okumuştum. Bebek için serisi olduğunu bilmiyordum. Kızım doğmadan önce gittiğim kursda önermişlerdi.
1.Önce sağ aşağıda kutudaki üründen bahsetmek istiyorum: 'Weleda Calendula Babycreme' (Bebek Kremi). Bunu pişik önlemek için ilk doğduğundan beri kullanıyorum. Ne kadar temiz olsak da vücutan atılan ve asit içeren artıklardan (ayy kaka çiş dememek için amma laf salatası yaptım :)) ) hassas tenleri etkileniyormuş kuzuların. Çok ince bir tabaka sürüyorum her bez bağladığımda. Ve inanın kızım 8 aylık olucak 9 gün sonra ve bu 3.alışım daha. (Birde çantası için aldım 1 defa o hala duruyor)
2. Soldaki ' Weleda Waschlotion & Schampoo ' . Biz kuzum 5-6 aylık olana kadar saf bademyağı dışında hiç bir ürün kullanmamıştık. Ne saçına nede vücuduna. Sonra yine doktorumuzun tavsiyesi üzerine bu ürünü aldık. Diğer ürünlerden daha pahalı, ama bir kutu ile aylarca idare ettiğimizi düşünürsek kesinlikle değiyor, ve içimiz rahat kullanabiliyoruz. Bu şampuan & yıkama losiyonunu her banyoda 1-2 bezelye büyüklüğünde saçına sürüyorum köpüğü ile vücudunu yıkıyorum beziyle.
3. Aslında 3.ürün 'Weleda Gesichstcreme' yine bebek serisi ürünlerinden yüz kremini 1.ürünle birlikte vermişlerdi. Onuda minik yüzüne minicik sürüyorum ve memnunum. Biterse onu da tekrar almayı düşünüyorum. Bunların ve banyo sonrası tüm vücuduna sürdüm 100 % Bademyağı dışında hiçbirşey kullanmıyoruz.
Tecrübelerimi paylaşmak istedim. Sizde neler kullandığınızı, memnun kalıp kalmadığınızı yazarsanız sevinirim ;)

Hediyelerim geldi

İki dirhem bir Çekirdek'te kazandığım dergilerim geldi :) Soldaki 2011 Ocak sayısını doğum sonrasına denk gelmişti, ve dergi mergi düşünecek halde değildim. Çok sevindim. Kendisine teşekkür ederim ;)

Cumartesi Tarifleri : Limonlu Kek

(Bugün Pazar'a sarkan bir Cumartesi Tarifi oldu affedin)
Size çok güzel bir tarif vericem, mutlaka deneyin derim. Limonlu,nemli,harika bir kek ;)

4 Yumurta
200 gr Tereyağ
225 gr. Un
150 gr. Şeker
1 Kabartma Tozu
1 Vanilya
2 Limon
Fırın 175 dereceye getirilir.
 Yumurta,yağ,vanilya ve şeker çırpılır. Limonlar sıcak suyla yıkanıp kabukları rendelenir, suyuda sıkılarak beraber hamura eklenir. Üzerine un ve kabartma tozu elenir ve tekrar çırpılır. Hamur 24cm kalıba dökülüp üzeri kızarana dek pişirilir. ( Kürdan testini yapın çıkarmadan)
Ben fırından çıkarıp üzerine birkaç damla limon sıkıyorum.
Sonra pudra şekeri serpilir. Sıcak,ılık,soğuk,ertesi gün,sonraki gün, yani her an ayrı güzel tadı var.
Afiyet olsun ;)

Bebek Battaniyesi

Bu aralar etrafımızda yeni doğan bebeklerle ve annelerin istekleri üzerine bebek Battaniyesi diktim. Hatta aşağıdaki Twitter hesabımda paylaşmıştım geçen hafta sanırsam.. Aslında bu aralar elim dikişe gitmiyor yine,ve bu yüzden aşağıdaki battaniye 2-3 saatte hazırlandı. Ve acele olduğundan (evet son dakikaya kadar bekledim) S harfini düzgün dikemedim. Çaktırmamak için hatamı minik bir uğurböceği ile kapatmak istedim.Başardımda sanırım. Yukarıdaki Kelebek aplikasyonlu battaniye bir Kız aşağıdaki ise Erkek bebek için.

Burda Eylül 2011 Sayısı


Eh işte denilecek modeller var... Fakat bu özellikle Güney Almanya ve Bavyera Eyaleti,(aslında Alp Dağlarının kapsayan,Avusturya,İsviçre'dede oldukça Popüler olan kıyafet olan) Dirndl modellerinden çok güzel vintage style etekler çıkıyor ve bu kalıpların verildiği sayılar inanılmaz talep görüyor ;) Gerisini pek beğenmedim diyemiyorum çünkü dergiyi daha elime almadım..