Nordic Nut Bread - Paleo Bread - Stone Age Bread Nedir, Nasıl Yapılır?

Eğer sağlıklı beslenme konusunda araştırma yapıyorsanız mutlaka başlıkta yazdığım kelimelerle karşılaşmışsınızdır demektir.
Bu beslenme tarzını
tamamen benimseyenler var. Bunlarla ilgili vikipedi den kısa bir alıntı yapmak istiyorum:
'Paleolitik diyet (diğer adlarıyla Mağara adamı diyeti, Taş devri diyeti veya Avcı-toplayıcı diyeti), modern yiyecekler dahilinde olmak üzere Paleolitik çağında yaşayan insanların yediği yabani bitkiler ve hayvanlar ile beslenmekten oluşur. Diyetin en önemli unsurlardan bir tanesi Paleolitik zamanında bulunmayan yiyeceklerden uzak durmaktır. Örneğin, işlenmiş hayvansal gıdalar (tereyağsütyoğurt, vb.), buğday ürünleri, baklagiller, rafine yağlar (sebze yağı, mısır yağı, kanola yağı, margarin, vb.) ve rafine şeker bunlardan bazılarıdır. Paleolitik diyeti 2010 yılından sonra, 21. yüzyılın moda diyeti haline gelmiştir. Ancak, her yeni çıkan diyet gibi Paleolitik diyeti de eleştiren diyetisyenler ve doktorlar var.' devamı ve kaynağı için TIK TIK.. 
Yani taş devri diyeti diye adlandırılan beslenme şeklini uygulamıyorum. Sadece hayatımda, sağlıklı beslenme adına, bana uygun olan tarifleri uygulamaya çalışıyorum. Kesinlikle tek yönlü beslenmeye karşıyım. Amacım ailemin ve benim sevdiğim yiyeceklere alternatif bulmak. Bunların başında da ekmek geliyor. Ben ekmeği neredeyse tamamen hayatımdan sildim.  Ayda 2-3 defayı geçmeyeye çalışıyorum. Fakat ailem ekmekten tamamen vazgeçmek taraftarı değil. 
Diğer günler Ketentohumu ekmeği ve bundan sonrada paylaşacağım bu tarifin ekmeğini yapacağım.
Şunun altını çizerek eklemek istiyorum. Ben Paleo ekmeğine ek olarak 4 yemek kaşığı, kalan ve kullanmak istediğim buğday kepeğini (yüksek oranda lif içeren buğday kepeğinin faydalarını buradan okuyabilirsiniz TIK TIK)
Buğday Kepeği gluten içerir, eğer tamamen glutensiz olsun istiyorsanız öğütülmüş keten tohumu veya daha fazla çekirdek/çerez ekleyebilirsiniz.
Gelelim Tarife:
1.5 bardak kabak/ayçiçek çekirdeği/şam fıstığı ve ceviz karışımı
3 (S) küçük boy veya 2 (M) orta boy yumurta
1.5 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tutam himalaya tuzu ( veya deniz tuzu)
4 yemek kaşığı buğday kepeği (opsiyonlu)
(zeytinyağıda geliyor fakat ben unutmuşum eklemeyi :P..yalnız tadı böyle de muhteşem oldu )
yumurtaları mikserle iyice çırptıktan sonra geri kalan malzemeleri ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz.
Bu tarif küçük bir baton kalıbı için. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.
İnanılmaz doyurucu ve lezzetli. Dilediğiniz baharatları ekleyebilirsiniz. Mesela kekik, sarımsak, veya fesleğen,biberiye de çok yakışır. Biz bal,reçel gibi tatlı yiyeceklerle de tükettiğimiz için ben eklemedim.
Bende öğreniyorum. Beslenme uzmanlık alanım veya öğrendiğim meslek değildir. Sağlıklı yaşam adına yaptığım araştırma ve öğrendiklerimi paylaşıyorum. Umarım dener ve sizde beğenirsiniz. (Ve umarım aileniz de beğenir. ;) )
Mutlu kalın.. 

Diğer Sağlıklı Alternatif Ekmek ve Diğer Tarifler için:



6 yorum:

  1. Sağlıklı yaşam adına paylaşımlarınızı çok beğeniyorum.Çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz beni mutlu etti. Çok Sevgiler

      Sil
  2. ellerıne saglık saglıklı ve nefıs gorunuyor ama ben çölyaklı oldugumdan malesef tuketemıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim. Allah yardimciniz olsun. Aslında cölyak hastaliginin tek avantaji,anladigim kadariyla (bir arkadasimin esi cölyakliydi) saglikli beslenmek. Onun sayesinde iceceklerde bile un/nişasta oldugunu ögrenmistik..Şok olmustuk. Yani hazir hersey yasakti.

      Sil
  3. Tarif için tesekkürler ! Emeginze saglik ! Bu aksam yaptim. Bugday kepegi yerine 2 kasik karabugday ve bir kasik bugday tohumu unu kattim. çok güzel oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sevindim, ellerinize saglik. Sifa olsun

      Sil