Fırında Beşamel Soslu Tavuk Yemeği


Burada hazırladığım Tavuk Bulyon'da kullandığım Tavuk Butu ile aynı bu yemeği yaptım..

1 Y.K. tereyağını bir tencerede karıştırdım, 1 Y.K. un ekleyip kavurdum. Yavaş yavaş 1,5 bardak soğuk sütü de ekleyip telle çırptım. Kaynayıp muhallebi kıvamına gelince ocağın üstünden aldım. Tuz ve karabiber ekleyip bir kez daha karıştırdım. Fırını 200 dereceye getirdim..
Tavukları derisinden ayırıp borcama ufak parçalar halinde koydum.
Üzerine beşamel sosun birazını döktüm.
Üzerine havuç ve bezelyeyi ekledim ve tekrar sosdan döktüm.
Üzerine kaşarı rendeleyip fırına attım. 
Bu defa kahvaltılık, yağ oranı yüksek kaşar kullandığımdan mıdır biz mi çok açtık ve bekleyemedik bilemiyorum ama üzeri kızarmadan fırından aldım. 
Tavuk yerine soğanla kavrulmuş kıyma kullanabilirsiniz. Damak zevkinize uygun istediğiniz sebzeyi de kullanabilirsiniz. Kıymaya özellikle haşlanmış patates dilimleri çok yakışıyor. Afiyet olsun..




Yorumlar

  1. Çok güzel bir birleşim olmuş. Eline sağlık. Bezelye ve havuç çiğden mi haşlanmış mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet önceden biraz haşladım..

      Sil
  2. Benim kurtarıcı yemeğim, leziz ve sunumu mükemmel. ellerine sağlık burnuma geldi kokusu .)
    blog çekilişime beklerim herkesi bu arada, nihanni.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder