Evde Tavuk Bulyon nasıl yapılır

Dün buzluktaki stokun bittiğini görünce tavuk bulyonu yaptım ve instagramda paylaşmıştım. Tarif ve nasıl yapılır soruları gelince, daha fazla fotoğrafla blogumda paylaşmak istedim.
Bu benim yaptığım şekil, eminim farklı yöntemleri de vardır. Ben annemden öğrendiğim şekilde yapıyorum. Bizde hiç hazır çorba, bulyon vb. alındığını hatırlamıyorum, ama bu bana normal geliyordu. Çocuktan sonra da bunun kıymetini bir kez daha anladım. Maalesef bir çok insan hazır ürün kullanıyor, zamansızlıktan veya başka sebeplerden dolayı. Bunu yapıp buzdolabınıza doldurur ve istediğiniz zaman kullanabilirsiniz. Hem fazla zaman almıyor hem de çocuklarımız, sağlığımız için en iyisi olsun diyoruz.. ;)
Öncelikle bir tencerede 1 soğanı 1 yemek kaşığı tereyağı ile kavuruyorum. İçine doğranmış havuç,1 büyük tavuk butu (derisiyle) ekleyip kavuruyorum. Ardından kereviz, bahçeden taze biberiye, taze çekilmiş karabiber ve deniz tuzunu ekliyorum. 
Üzerini geçecek kadar su ekliyorum.Sonra biraz toz kırmızı biber,az kekik ve 2-3dal maydonozu da saplarıyla ekleyip iyice kaynatıyorum.
 Sonra tencereyi ocaktan alıp iyice soğumaya bırakıyorum.İçinden kaşıkla çıkarabildiğim tavuk ve sebzeleri çıkarıyorum.
Suyunu ince delikli tel süzgeçle süzüyorum.
Şimdi gelelim saklamam yöntemime. 
Buz kaplarına koyup saklamak bana pek uygun gelmiyor. En büyük dezavantajı buzlukta çok yer alıyor olması..
Ufak buzluk poşetlerini bardağa geçirip süzdüğüm suyu yaklaşık 1/2 bardak 130-150 ml lik kadar doldurup ağzını sıkıca bağlıyorum..
Bu poşetleri buzluğa koyuyorum. Bakmayın kabarık durduğuna güzelce yerleştirip,lazım olunca çıkarıyorum. Eğer acilse kaynar suya koyuyorum ve zaten hemen çözülüyor, veya öylece yemeğe atıyorum..
Aydınlık düşünceler, sağlıklı bedenler, sevgi dolu yürekler, kısaca çocuklarımız ve kendimiz için en iyisi olması dileğiyle, şimdiden afiyet olsun ;)

(Tavuk Butu ile de yarın bir tarif paylaşacağım ;) )

Yorumlar

  1. Çok güzel. Tüm evlerde yapılması gerektiğini düşünüyorum. Kemikli etle de çok güzel olur. Teşekkürler. ;)

    YanıtlaSil
  2. Canım tarif süper
    Ben şanslıyım tavuk suyunu kayınvalidem yapıyor ben ondan alıyorum
    Onun saklama yöntemini öneriyorum sana kağıt bardaklara döküyor ve öylece donduruyor buzlukta
    Saklaması da kullanması da kolay oluyor
    Aklına yatarsa deneyebilirsin :)
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkür ederim,bu da süper bir fikir! Hatta evde kücük boy kagit bardak vardi, en azindan bir ise yaramis olur ;)

      Sil
  3. gerçek tavuk bulup benimde yapmam gerekiyor. ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder