Seyir - Piraye #Kitapsohbetleri

Piraye´nin seyir kitabini bitirdim ve paylasmak icin cayimi alip geldim. :) Ilk sayfalarinda Mina karakterinin beni kizdirdigini paylasmistim. Ama kitap hakkinda genel yorumun ne dersen mutlaka herkese öneririm. Cok severek okudum. Bana sahsen, dogru yolda oldugumu gösterdi. Ben her zaman kendime inandim, kendimle yola cikan bir insan oldum. Anı sevdim, anı yasadim. Hayat ne getiriyorsa, hayat arkadasimla en güzel sekillendirmeye calistik. En basta Mina ya öfkelenmemin sebebi de vardi tabii. Hayatimda kurban olan insanlardan nefret ettim. Kendi hayatina sahip cikamayan,  kurban rolüne asik , bunun icin her zaman baskalarini sorumlu tutan, sorumsuz, herkese yük, bundan zerre rahatsizlik duymayan, hatta herkes onlarin bu haline seferber olmak zorundaymis gibi yasayan insanlardan nefret ettim. Bu da kati bir bakis acisi (idi) aslinda. Nefret ettim, cünkü yakin akrabalarimdan biri bu rolü doyasiya yasayan bir insan..Belki de bas Mina. Tek derdi aci cekmek, kurban olmak. Varlik icinde yokluk cekmek.. Ve bu yüzden belki de hic tahammülüm olmadi böyle insanlara. Son yillarda bu kati halimi biraz törpülesem de, asiri kurban olmayi seven insanlar ile ayni dünyayi paylasmiyorum.  Ne istedigimi bilen, bu ise hayat ne getirirse mutlu olmayi yasayan bir insanim. Bazen kafasi karisik biri olsamda o an öyleyim iste..:)

Bu acidan cok sevindim. Gercekten. Kitap beni onayladi, bana iyi geldi. Kendimi ödül almis gibi hissediyorum. Öngörü sezisi sonradan da gelistirebilir. Mantikla hareket etmek, an getiriyorsa onun en iyisini yasamak lazim. Kendimle hic derdim olmadi benim. Kendimi sevdim ve hayatimi her sekilde, her durumda "iyi" yasadim. Hatalarimi düzeltmeye odaklandim,kurban ayagina yatmadim.. Üzülmekle vakit kaybetmedim. Benden cok iyi yasamlara, hep sevindim. Tüh suna bak ya demedim. Diyenlerle de ayni dünyada yasamadigimi anladim.Benim hayatim böyle ve bence cok güzel. Cok sükür. Hep böyleydi..  Cünkü iyi hissediyorum. Seviyorum.  Böyle hissetmeyen insanlara, kendini arayan, kayip, icinde eksik olan herkese tavsiye ederim. Eminim iyi gelecektir. Benim gibilere ise tam bir ödül. Yazanin eline yüregine saglik tesekkür ederim. 

Yorumlar