Biberiye & Cevizli Ekmek

Biberiye suyunda pismis Cevizli Ekmek
🎈Ön hamur:
100 gr ilik su
150 gr. un 
10gr yas Maya
Karistirip agzi kapali bekletiyoruz. 1 gece disarida, daha fazla bekleyecekse buzdolabinda. En fazla 4-5gün)

Ön hamuru bir gün önceden hazirladim.

🎈Ertesi gün 2 Dal biberiyeyi 1 bardak suyla kaynattim. Biberiye yi süzdüm, suyunu sogumaya biraktim.
300 gr toplamda biberiye suyu ve su 
15 gr. yas Maya
510 gr. Un (300 gr. normal beyaz un, 100 gr tam bugday unu, 100 gr. ekmek unu /Type 550)
15gr tuz
5 gr. seker
1 avuc iri kirilmis ceviz
Karistirma kabina seker,tuz,maya ve ilik suyu koydum. Ön mayayi ekleyip karistirdim. Diger un ve cevizleri ekleyip karistirma kabina aldim. Yaklasik 5 dakika, arada spatula ile karistirma kabinin kenarlarina yapisan unlari icine dogru itip karistirdim. Makinadan alip, biraz un serpip birkac tur elimle, alttan üste dogru karistirdim. Üzeri kapali
1-1.5 saat beklettim. Eger zamaniniz yoksa, tekrar üzerine un serpip, havasini alana kadar alttan üste dogru karistirip, pisireceginiz kaliba alin.yoksa bu karistirma islemini 1-3 x daha 1 saat arayla yapabilirsiniz.
Pisirme kabinda 45-60 dk. beklettikten sonra firina 250 derece alip isininca, üzeri folya ile, söyle bastirmadan üzerinden kapali firina verdim. 240 derecede 15 dakika, sonra 220 derecede üzeri iyice kizarana kadar pisirdim.
🌻Sogumadan asla kesmeyin. 
🌻Unlari dilediginiz sekilde degistrebilirsiniz.
🌻Dilediginiz sekilde baharatlandirabilirsiniz
🌻Dilediginiz boy kablarla yapabilirsiniz.
🌻Eger sadece normal beyaz un kullanicaksaniz 500 gr yerine 550-580 gr azar azar ekleyerek, ele yapisirkalacak sekilde bir hamur yogurabilirsiniz.
Kokusu,dokusu cok güzel bir ekmek. Denerseniz afiyet olsun.


 

Yorumlar