Evde Çikolata Bar 'ları Nasıl Yapılır?

Yavaş yavaş hazır gıdalardan uzaklaşmaya çalışıyorum. Kendimi ve evdekileri sıkmadan, baskısız, gayet rahat bir şekilde, elimden geldiğince, hazır paket alışverişini azaltıp doğal malzemelerle aynısını evde yapmaya çalışıyorum. Eğer
hazır gıdaların içeriğini okursanız ve bunların neler olduğunu internette araştırırsanız bazen gerçekten şok geçirebilir, hayalkırıklığı yaşayabilirsiniz. Çünkü o çok sevdiğimiz hazır gıdaların içinde bazen gerçekten yok yok. Kimyasal /sentetik  maddeler, vücuttaki asitlenmeyi tetikleyen ve tüm organlara zarar vererek kanseri tetikleyen birçok madde var. Herşey tabii ki Allah'ın emri. Ama bize de akıl vermiş ki okuyalım araştıralım ve sevdiklerimize, kendi bedenimize iyi bakalım diye. :)
Ben 100% katı biri değilim. Keşke olabilsem. Ama o kadar kısmaya hayatım müsait değil. (Yalnız olsam, evya evdekiler,çevrem ultra temiz beslense belki) yok yok, şahsım adına arada kaçamak yaparım. Ama onu telafi etmek için de önlemlerimi alırım ;)
Gelelim bu süper tarife.
Bende yabancı bloglardan öğreniyorum. Bu daha ilk denemem ve açıkçası görüntü o kadar da güzel olmadı. Daha düzgün kesebilmek, daha güzel bir şekilde çikolata ile kaplamak isterdim ama o çığlıklar ve dolu bir mutfağın içinde çabucak bitirmek istedim.


Ev Yapımı Cevizli Çikolata
Tarifi buraya da yazıyorum:

1.5bardak Yulaf Ezmesi  (tamamen glutensiz istiyorsanız kinoa/amaranth patlağı kullanabilirsiniz)
10 ufak,çekirdeksiz hurma 
1/4 bardak su (hurmaları içinde en az 15dk. bekletmek için)
1 tutam deniz tuzu  
1/2 bardak ceviz   
2 y.k. hindistancevizi yağı (yoksa suyu alınmış sade yağ da olur)
2 y.k. kakao
3 y.k. Pekmez/Akçaağaç veya Agave Şurubu
Kaplaması: 
100 gr bitter çikolata 
 2 y.k. hindistancevizi yağı (bir dahaki sefere  yarım veya 1y.k. kullanacağım)
1 y.k. Pekmez/Akçaağaç veya Agave Şurubu
Üzerine süslemek isterseniz: Ceviz/Coconut Chips (başka ne isterseniz onu koyabilirsiniz, önemli olan çikolata kurumadan koyup hafif bastırmak)

NOTLAR:

  •  bir daha ki sefere mutlaka daha küçük dilimleyeceğim çikolataları.. 
  • bunları sonradan kestiğim pişirme kağıtlarına sarıp buzdolabına koydum. Bu bize 1hafta gider..
  • rondodan çektikten sonra bir kaba alıp içine, doğranmış kuru meyve veya ceviz/fındık da ekleyebilirsiniz





Yorumlar