Ispanaklı Nohut Yemeği - Sağlıklı Yemekler

Aslında paylaşmak istediğim öyle çok şey var ki,
ama bazen dilime kadar varan kelimeleri yutup susmakla yetiniyorum. Dünyada olan biten herşeyi bir kenara atamıyor insan. Tüm dünyada islam düşmanlığı, herkesi aynı kefeye koymak, ülkemizde bir huzursuzluk, şehitler,heryerde ölen çocuklar,
 Kimse ama bu 'insan' demiyor, ama o şu dinden di, şu ırktandı diyor. 
Ve dediğim gibi özellikle Avrupa ülkelerinde ve diğer kıtalarda ki yabancı ve müslüman düşmanlığı, bazı müslümanlarında maalesef sağcıları haklı çıkarmak istercesine kötü davranışları derken iyi olamıyoruz bir türlü. (Son örnek: Kuzey Afrikalı müslüman kökenli gençlerin yılbaşı gecesi Almanya'nın çeşitli şehirlerinde ki toplu tecavüz ve hırsızlık girişiminden bahsediyorum.)
Herkesin dini kendine. Ama öyle olmuyor işte. Kısaca:
Bu insan diyemiyoruz. 
Benim dinim, benim ırkım, benim yakınım, ben ben diye diye gidiyoruz ama nereye. 
Hakkımızda hayırlısı olsun.
Ya düşünüyorum: Bize mi denk geldi dünyanın kötü dönemi, yoksa biz büyüdük de algılarımız mı değişti bilmiyorum.. Dediğim gibi hakkımızda hayırlısı olsun.
İnsan gibi, güzel, mutlu yaşamak en büyük dileğim..
Gelelim yemeğe
Bu yemeğin benzerine bir ara sıkça pinterestda rastladım. Ama itiraf etmeliyim ki hiç tarifi okumadan, evde de malzeme varken yapmaya koyuldum. Ne de olsa tüm malzemelerin hepsi sağlıklı ve severek yediğimiz malzemelerdi.
Şimdi bu yemeğin önce fotoğrafda ki şekliyle yazacağım, sonra da yaptığım diğer çeşitlerinden bahsedeceğim.
Malzemeler şöyle:
Nohut
Karabuğday
Ispanak
Soğan
1diş sarımsak
tuz, karabiber, köri tozu
hindistancevizi sütü (coconut milk)
1/2 y.k. Hindistancevizi yağı (veya tereyağı)

Yağı eritip soğanı ve sarımsağı ekleyip biraz soteledim. 
Ardından nohut ve
yıkayıp doğradığımız ıspanağı ekleyip karıştırdım. Sonra hindistancevizi sütü ve karabuğdayı ekleyip 
kaynadıktan sonra altını orta ateşin altına kısıp kapağını kapattım. Yaklaşık yarım saat pişirdikten sonra çorbam hazırdı. 
Bunun birde kendimce türk versiyonunu yaptım
onun tarifi de şöyle:
Nohut
Karabuğday
Ispanak
Soğan
1diş sarımsak
tuz, karabiber, 
yağsız kuşbaşı et (veye kemik suyu. zamanın yoksa kemiği içine at içinde kaynasın)
1/2 y.k. Hindistancevizi yağı (veya tereyağı)

Veya bildiğimiz salçalı nohut yemeğine ıspanak da ekleyebilirsiniz. Ben her şekliyle sevdim. Eşim en çok türk versiyonunu sevdi :)

Siz dilediğiniz şekilde yapabilirsiniz. Sağlıklı, ufak değişikliklerle farklı alternatif arayanların tarif defterine eklemesini öneririm.
Mutlu günler dilerim..






Yorumlar