Elmalı Streusel Nasıl Yapılır?


Bu kek, kızımın doğum gününde yaptığım iki tatlı tarifden biri.
Gerçekten çok beğenildi. Oysa malzeme olarak normal kek'den farklı malzemeler kullanmıştım.

Bu aralar
ailece sırayla hastalık atlattığımız için sadece instagram ve twitter'da aktifim. Çok şükür gripal enfeksiyonlar vb. Benimde bademciklerim şiş. Antibiyotik kullanmadan atlatmaya çalışıyorum. Biraz daha uzun sürüyor. Çocuklar ve kırgınlıkla uğraşırken son gücümü ve bana kalan vaktimi dinlenmeye ayırıyorum. Ve tabii ki kitap okumaya. Ekran başına geçicek gücüm, yavaş yavaş geri geliyor. Hadi bakalım. Umarım kısa zamanda tamamen iyi oluruz ;)

Şimdi gelelim bu lezzetli kekin tarifine:

4 elma
150 gr. hindistancevizi yağı (veya tereyağ)
1/4 bardak esmek şeker
1 Vanilya
1pk kabartma tozu
3 yumurta
1/2 bardak süt
1/2 bardak karabuğday  unu 
2bardak  kepekli unu
tarçın

Streusel Malzemesi: 100 gr. tereyağı, 1bardak rondoda ufaltılmış fındık, 1/4 bardak kepekli un, 1/2 bardaktan biraz daha az esmer şeker, tarçın  

Önce streusel malzemesini hazırladım. Tüm malzemeleri bir kaba alıp elimle karıltırıp ufaladım. Ağzını kapatıp buzdolabında beklemeye aldım.

Fırını 190 dereceye getirdim

4 elmayı küp küp doğrayıp, çok az suyla, ağzı kapalı tencerede 5 dakika haşladım. Suyunu süzüp soğumaya bıraktım.
Yağı mikrodalgada biraz eritip şekerle çırptım, hemen ardından peşpeşe yumurta ve diğer malzemeleri ekleyerek çırpıp koyu kıvamlı hamuru, pişirme kağıdı serdiğim fırın tepsisine sürdüm.
Elmaları dizip buzdolabından çıkardığım strudel hamurunu üzerini kapatıcak şekilde, elimle hafif bastırarak yerleştirdim.
Fırına verip fırını 180 dereceye getirdim. Üzeri kızarana kadar pişirdim.

Başka sağlıklı tatlılar için:
Çikolatalı Pudding
Karabuğdaylı Muzlu Kek
Şeyda Coşkun Kek Tarifi

Yorumlar