Sağlıklı ve Çok Lezzetli Bir Tatlı Nasıl Yapılır?


Tabii ki Bade'nin Şekeri Blog sahibi sevgili Sıla'nın ŞU müthiş tarifi ile.  

Eveet, konuyu bir cümle ile bitirip veda ediyorum. Şaka ;)

Bade'nin Şekeri blogundan önceden de bahsetmiştim (tık tık)

Paylaştığım temel kaynağın yanında kendi hikayemi ve tarifdeki yaptığım değişikleri ve nedenleri anlatmak isterim.

Bu tatlının görünümü beni çok cezbetti en başta. Sonra baktım ki evde hemen hemen tüm malzemeler var. Hatta daha fazlası da var. 
Fazlası da : Kızımın doğumgününden kalan, pastasının ganaş'ı var (Ganaş tarifi burada) ve ekstradan aldığım 1 kutu mascarpone (125gr) var. Onları nasıl değerlendireceğimi düşünürken bu tarifi ertelemeden yaptım. Evet benimkisi az biraz sağlıksız oldu ama yukarıda orjinal tarifi paylaştım. Dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.
(Ben ganaş kullandığım için benim çikolata kaplamam daha katı duruyor)

Tıpkı Sıla'nın tarifinde olduğu gibi 3 muz'u ve biraz gözkararıyla yaklaşık 75 gr. hindistancevizini karıştırıp ezip borcama bastırdım çatalla. Mascarpone'ya esas sıvı vanilya ve bal yerine şişenin dibinde kalan akçaağaç şurubunu (maple syrup) ekleyip mikserle çırptım. 
Bunu yaparken ganaşımı mikrodalgada ısıttım. Isıtınca zaten yine sürülecek kıvamda oluyor. 
Kremayı muzlu karışımın üzerine sürüp üzerine ganaşı sürüp buzluğa attım.
Demek istediğim, şipşak yapılacak enfes bir tat. Hiç uğraştırmıyor.
1 saat sonra kaşıklamaya başladım.
Bu güzel tarif aklıma yeni fikirler getirdi. Mesela kremasına kahve eklenebilir. 
Biraz tiramisu gibi bir tad hayal ettim damağımda. Hatta muzlara kakao ve bal eklenebilir. Kremanın üzerine orman meyveleri /hafif püre haline getirilmiş mevsim meyveleri ve olmazsa olmazım tarçın eklenebilir. Sonra servis öncesi üzerine bal/agave/akçaağaç şurubu dökülüp fırınlanmış meyveler konulabilir.  Krema yerine labne de kullanabilirim. Bakalım. Denedikçe paylaşacağım. bu güzel temel tarif zenginleştirilmeye müsait, çok da lezzetli, un/şeker içermeyen, bir tarif. 
Tarif için teşekkür eder ve Bade'nin Şekeri Bloguna mutlaka bakmanızı tavsiye ederim.
Dipnot: Bekledikçe daha lezzetli oluyor.

Diğer Tarifler (Bildiğimiz yemeklerin sağlıklı versiyonu)

Yorumlar

Yorum Gönder