Kabaklı Unsuz Şekersiz Çikolatalı Islak Kek

Kek mi pasta mı bilemedim.

Bu tarifi şu blogdan (topwithcinnamon) aldım: İzzy 19 yaşında, iki kitap sahibi ingiliz bir blog yazarı. Gözüme birkaç tarifini kestirdim ve evde de hazır tüm malzemeler varken yaptım. Açıkçası bize biraz ağır geldi, ama denemek isteyen olursa diye paylaşmak istedim. Yoğun çikolatalı pasta sevenlerin seveceği, şekersiz unsuz pastanın malzemeleri şöyle (Islak Kek desem daha doğru olur)

Ben cup ölçülerini bardakla kullandım.
1/2 bardak dövülmüş keten tohumu
1/2 bardak kakao (dark)
1 ç.k. kabartma tozu
1yumurta
1 tutam tuz
1 esas vanilya (ben 1 vanilya çubuğunun içini ekledim)
6 y.k. Bal /ben Agave Şurubu kullandım
1/2 bardak artı 2 y.k. balkabağı püresi (haşlanıp püre haline getirilmiş)
1/4 bardak bitter damla çikolata
2 y.k. kaju yağı (ben hindistancevizi yağı kullandım

Sos olarak:
Esas Şeker yahut Pudra Şekeri 1 ç.k. Kakao ve Badem Sütü karıştırılıp dökülmüş, ben sadece hindistancevizi rendesi döktüm.


Tüm malzemeleri karıştırıp pişirme kağıtla eklenmiş kalıba döküp 180 derece 40-50 dakika (ben 35dak. ) pişirin.

Yorumlar