Healthy Cacao, Coconut, Walnut and Date Balls

Başlığı özellikle ingilizce yazdım. Çünkü bu ve buna benzer başlık altında, imternette birçok tarife rastlamış olabilirsiniz. 
Bu tür sağlıklı atıştırmaların temel malzemesi
hurmadır genelde.
Ben hurmaları en az 1 saat ılık suda bekletiyorum
Sonra diğer temel tarif genelde hindistancevizi oluyor.
Yumuşayan hurmaları, benimkilerin kabukları kendiliğinden soyuluyordu, çekirdeklerini çıkarıp derin bir kaseye koyuyorum.
Üzerine göz kararı hindistancevizi
çok az sade kakao ve iri dövülmüş ceviz ekleyerek elimle yoğuruyorum. Sonra elimle parçalar koparıp ceviz büyüklüğünde koplar yapıyorum. Hafif nemli bir kıvamı var.
Dayanamayıp bir tane yiyiyorum :)
Buzdolabında bekledikçe sertleşiyor.
Bu tarifi sadece hurma ve hindistancevizi ile yapabilirsiniz. Ben çikolata sevdiğim için kakao ile yapmayı seviyorum..
Bu kesinlikle kalorisiz bir atıştırmalık değil, tüm malzemelerin, özellikle de hurmanın kalorisini internette bulabilirsiniz, bu sadece sağlıklı bir alternatif. Dışarıdan aldığımız şekerli ve sağlıksız kimyasal içeren çikolatalara nazaran sağlıklı ve yedikçe yedirtmiyor. 1-2 tane yetiyor. Bunları yaptıkça inanın hazır çikolatayı aramayacaksınız. Gerçekten yerini dolduruyor..
Yanına yasemin çayı ve tabii kitap..

(Aslında çikolata yerine Türkan Şoray filmi izlemeyi isterdim, ama eşim aksiyon filmi istediğini söyleyince, müzikte karar kıldık ;)  Yani bazı filmler gerçekten çikolata tadında, tıpkı eski Yeşilçam filmleri gibi)

2 yorum:

  1. Çikolatasız yapamam diyenler için bence çok iyi bir seçenek. En azından söylediğin gibi dışarıdan alınanlara nazaran daha sağlıklı. Ben ayda yılda bir çikolata alıp yerim :) Tatlı severim tabii, o ayrı bir konu :) Ellerine sağlık ve afiyet olsun.

    YanıtlaSil