Kitap Yorumu: Yüreğim Seni Çok Sevdi - Canan Tan

Burada ve burada bu kitaptan bahsetmiştim. Maalesef
çok zorlanarak okudum. Yazardan özür dileyerek yorumumu paylaşıyorum.
Bir defa kitabın ana karakteri Aslı kadar itici bir insanla gerçek hayatımda asla eş,dost olmak istemezdim. Böyle ukala, insanı kadından soğutan bir kadın, böyle saçma ve kibirli bir karakterli bir eseri, zaten başından beri zorlanarak okudum. Yani bence kitap başta bu kendini ultra beğenen karakterle kaybediyor. Sonra Aslı'nın kendine yakışır biçimde davranışı olayı olmaza, çıkmaza sürüklüyor. Ayrıca Aslı dışında dünyada ki her kıza bir Murat göndersin Rabbim. Aslı ne kadar iticiyse, Murat'da o kadar göklere çıkarılan bir karakter. Kitap tam bir Amerika kılavuzu kitabı. Amerika'yı, kültürünü vs. anlatan bu kitap benim için burada ki adsız yorumcunun dediği gibi, zaman kaybı oldu.
Ama herkesin bakış açısı farklı tabii. Bu yazarın diğer kitapları da kötü olucak anlamına gelmez. O şekilde algılanmasın lütfen.

Başka bir kitaba başladım bile. Bu dördüncü akşamım ve bu gece bu kitabı bitireceğim galiba..

Yorumlar

  1. benim de zaman kaybı gördüğüm kitaplardandı. Canan Tan'ı bir daha okumadım.

    YanıtlaSil
  2. Canan Tan'ın kitaplarında ki kadın karakterler birbirine çok benziyor, hepsi ultra itici.:) Eroinle Dans'ta da öyleydi, İz'de de öyle :) Ben bu 3 kitabı okuduktan sonra artık Canan Tan gördüğümde kaçar oldum.:)

    Ama mizah kitaplarının iyi olduğunu söylüyorlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Sizin de yazdığınız gibi 'ultra itici' bir karakterle okuyucuyu neredeyse hayattan soğutmanın sebebi ne? :)) Onca güzel eser varken tekrar Canan Tan okuyacağımı sanmıyorum. Sevgiler

      Sil
  3. Açıkçası bende bir daha kendisiyle karşılaşacağımı sanmıyorum.:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de bu gün başladım öylesine çok övmüşlerdi ki yorumunuzu okuyunca benim için hayal kırıklığı oldu.

    YanıtlaSil
  5. Ben Piraye'yi okuduktan hemen sonra okumuştum bu kitabını ve resmen kopyala yapıştır kıvamında karakterler ve başlangıçlarla nasıl bu kadar popüler olabildiğine şaşırmıştım. Yaratıcılık sıfır, hikayeleri birbirinin benzeri.. Gerçekten zaman kaybından başka bir şey değil.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder