Bir Kadının Yaşamından 24 Saat / Bir Yüreğin Ölümü - Stefan Zweig - Kitap Yorumu


Stefan Zweig ile ilk bu kitabıyla tanışmıştım. Kitabın içeriğinden çok yazarın kaleminden etkilenmiştim. Bu kitapda iki öykü yer alıyor. İlk öykü,
en başından itibaren gözümün önünde birer film sahnesi gibi canlandı. O genç ve yakışıklı adam, sonra kökleri ve en sonunda bağımlılığın bir insanı ne hale getirebileceği tüylerimi ürpertti. Bir hikayeyi yaşayarak okumak, yani gerçekten adapte olmak bambaşka birşey.
O yüzden etkilendim. Hikayenin bütünü bende büyük bir etki yarattı. İkinci öykü de aynı etkiyi alamadım açıkçası. Bu belki de yaşlı adamla aramızda çok fazla generasyon farkı olmasından kaynaklanıyor olabilir :))) (en az bir yüz yılcık) burda beni etkileyen adamın safra kesesi koliklerinin anlatımı oldu. Bende bunu yaşamış biri olarak, orada bir sızı hissettim.
Genel olarak :1-2 günde okunabilecek , zaman kaybına sebep olmayan, düşündüren bir eser.

0 Kommentare:

Yorum Gönder