Sağlıklı Beslenmeye Dair İpuçları

Bu aralar instagramda bol bol diyette olan mutsuz insanlar görüyorum. Genelde yazılanlar : yaz geliyor, diyetteyim, mutsuzum. Bu üç kelimeyi yan yana sık sık görebilmek mümkün artık.
Bende altına 'daha spora başlayamadım mutsuzum' diye yazabilirim.Daha yerleşemedik bir türlü :/
Evdeki hesap çarşıya uymasada en azından biraz olsun disiplinli olabilmek için ufak tefek değişiklikler yaparak büyük faydalarını görebiliriz.

Ben evde uyguladıklarımı paylaşmak istiyorum.
1) Eve sadece şeker oranı düşük bitter çikolata alıyorum (en az 60%)
2) Masaya, mutfak masasına yukarıda gördüğünüz meyve tabaklarını hazırlıyorum.
3) Salatalık, havuç gibi sebzeleri ince doğrayıp minik bardaklarda masaya koyuyorum.
Hazır gıda, tatlı çikolata almamaya, alan olursa da (bu söz eşime :) ) saklayıp atıyorum.
(Kendisi blogumu okuduğu için, yakayı ele verdiğim de doğrudur bu arada :)) )
İnanın bunların çok faydası var.
Ev halkının eli mahkum bunlardan atıştırıyor.
9 aylık kızıma da olgun muz, salatalık,havuç veriyorum (gözetim altında)
Şimdilik 2 dişli canavarımı da büyük kızım gibi sağlıklı yemeye yönlendirmek için elimden geleni yapıyorum. Çevrenin maalesef çok büyük etkisi var, bununla ilgili detaylı yazacağım. Ama eve gelen de 'aa
 ne güzel', diyerek, inanırmısınız bayılarak yiyiyorlar. İnsanlar sebze veya meyve görmediğinden değil, yemeyi unuttuğundan bayılıyorlar.

Bu konuyla ilgili diğer yazılarıma da bakmak isterseniz:

Herkese sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir gün diliyorum ;)

1 yorum:

  1. ben de artık aynı şekilde düşünüyorum.daha çok pazara gidip taze sebze ve meyve alıyorum. pakete giren şeyleri almamaya çalışıyorum ve gerçekten vücudumun daha rahat ettiğini hissediyorum :)

    YanıtlaSil