Miss Gibi Bir Pancar Çorbası

Bugün buradaki yağmurlu ve kasvetli havanın inadına sımsıcak ve renkleriyle 
içimizi aydınlata bir çorba yaptım. Ekmeğinde en çok yakıştığı dergi sayfalarına bıraktım..

Pancarı sevmeyen eşimi denemesi için zorla ikna ettim. O kaşık diline değdiğimi emin değilim ama yemedi. 'grrr!' Bir şeyi denemeden sevmiyorum diyebilen kişiye erkek/eş mi denir?

Kızım ben ve kuzenimle kızı beğenerek yedik.
Tarifi:
4 adet haşlanmış pancar
1 soğan 
1diş sarımsak
50 gr. beyaz turp
1 adet patates
1 adet havuç
400 ml Et suyu
200ml su
(su miktarı yaklaşık)
tuz,karabiber
Frenk soğanı


İsterseniz soğan ve sarımsağı zeytinyağında biraz kavurun. Ben tüm malzemeri soyup yıkayıp irice doğrayıp suda haşladım. Sonra püre haline getirip tuz ve karabiberi ekledim.
Malzemeler opsiyonlu. Bu çorbayı havuç başka bir zaman turp olmadanda yapmıştım. Hindistancevizi sütü ile de nefis oluyor. Sıvı krema da ekleyebilirsiniz.
Üzerini servis öncesi frenk soğanı ile süsledim.
Afiyet olsun ;)


Yorumlar