Gebelikte Sağlıklı Beslenmenin Püf Noktaları

Bana gebelikte beslenme,diyetle ilgili sıkça soru geliyor. En çok şikayet edilen konu ise fazla yeme isteği.
Maillerde en çok okuduğum cümle:
1.Doymuyorum...
2.. Canım tatlı çekiyor, sürekli tatlı birşeyler yemek istiyorum..


Başta tekrarlamak istiyorum: Ben uzman değilim. Sadece bu konuyla ilgilendiğim için ve şu anda o dönemin içinde olduğum için bildiklerimi,terübelerimi paylaşmak istiyorum..

1)Sürekli tatlı yeme isteği: Bu gebelikle alakalı değil, yine psikolojik bir durum. Şeyda Coşkun başlığı altında ki yazılara bakın. (Veya gebelik şekeri vb. bir durum var)

2) Doymuyorum: Bunun için şöyle bir önerim olucak: 
1.) Özellikle Ekmeksiz doymuyorum diyenler sofrayı sevdikleri sebze,meyve ile doldurabilir, onlarla oyalanarak yiyebilirler.
Arada ekmek/börek doyurduğuna inandıklarınızdan bir ısırık alın, fakat daha çok sağlıklı yiyecekli tüketmeye bakın.
Örnek olarak 2 Kahvaltımı paylaşmak istiyorum.
Üstteki fotoğrafda:
Yağsız beyaz peynirli, domates biber salatası, Ananas, taze Rezene (doktorum çok sağlıklı gebelikte de yiyebileceğimi söyledi), kayısı, 1 de haşlanmış yumurta.

2.Fotoğraf: Zeytin, yağsız peynirli salata, karpuz ve 1 omlet...

İsterseniz yanına bir dilim (kepekli) ekmek alın. Azıcık ısırıp bolca sebze meyve yiyin.

Rezene
Kırmızı Lahana vb. sebzeleri çiğ olarak arada atıştırıyorum. Birde bol su içiyor, aşırı sıcaklarda bacaklarıma soğuk duş iyi geliyor. 
Bu şekilde bir deneyin, belkide gerçekten bana olduğu gibi size de faydası olur..

Yorumlar