SOMA da Babasız Kalan Çocuklar



________

“Gece eve geldim. TV de Soma daki olayları gördüm.
Bir anda olayın ne kadar büyük ve vahim olduğunu hissettim.
Ben Babamın şehit olduğu haberini aldığımda 12 yaşındayım. Hava kuvvetleri mensubu idi.
Babamın cesedini göremedim. Yanarak hayatını kaybetmişti. İşte bu yüzden yıllarca benim babam bir gün çıkıp gelecek diye kardeşlerimle bekledik.
Bu duyguyu iyi bilirim. Acı yaşandığı en sıcak anlarında yanınızda birileri varmış gibi duruyor.
Ama sonra bir de bakıyorsunuz etrafınızda hiç kimse kalmamış. O anda size ödenen yardım paraları bütün hayatınıza mal ediliyor.
Oysa gerçek hiç öyle gelişmiyor.
İşte bu yüzden ben olana değil, olacaklara bakarak babasız kalan çocukların kaderi asla babaları gibi o maden ocaklarına çaresizlikten girmek olmamalı dedim.
Bu yüzden bu grubu kurdum. Amacım çocukları ailelerinden ayırmak değil. Onlara bir sıcak istikbal planı yapabilmek. Kendilerine güvenmelerini sağlamak.
Bu gibi durumlarda ailenin travması çok büyük olur. Biliyorum. Bu yüzden bir psikolojik destek grubu da kurmaya çalışıyorum. Bir günlük değil. Uzun süreli. Gerçekten yaraya merhem  olmaktan öte . Yarayı iyileştirmek arzusundayım. Bunu tek başıma yapamam.
Çok zenginim , hiç kimsenin olmadığı kadar zengin, etrafımda benim duygularıma ve fikrime yürekleriyle ve çözümleriyle katılan binlerce insan var.
Annelere meslek edindirmek istiyorum. Çocuklarına aş olacak parayı kazanabilmeleri için.
Onların hiç birini devlet kapısında gelecek yardım paralarını beklerken görmek istemiyorum.
Onurum kırılır bir kadın olarak bu ülkede 400 aileyi hayata katamazsak.
İşte bu kadar."

Yasemin Tutal

Günlerdir yüreimiz kan ağlıyor... Evde, iş yerinde, sokakta konuşacak başka bir konumuzu yok. Herkesin sözleri Soma'dan geçiyor... Dile kolay 285 ölüm! 285 ailenin ocağı söndü. Bu sayı şimdilik! artması bekleniyor. Biz yine de umut edelim, güzel haberlerle karşılaşmak için dua edelim.

285 ölüm demek bir o kadar çocuğun da babasız kalması demek. Şimdi onlara kim bakacak? kim yanlarında durup abilik, ablalık yapacak? Elbette bizler. Peki nasıl yapacağım diye düşünüyorsanız, şu adresi tıklayın:

Yasemin Tutal'ın kurduğu, Blogger Yeşim Mutlu'nun duyurduğu ve Soma'da babasız kalan çocuklar için kurulan Facebook grubu sayesinde siz de yardım eli uzatabilirsiniz.
Haydi geç kalmayın!

Yorumlar