Gebelikte Sağlıklı Beslenme / Kahvaltı / Ara Öğün

Gebelikte nasıl besleniyorsun, diyet uyguluyormusun diye sıkça soru soruluyor.


Ben diyet uygulamayıyorum ve açıkçası gebelikte kendi başına diyet uygulamayı da doğru bulmuyorum.
Gebelik şekeri olur, doktor veya uzman tavsiye eder o ayrı. Fakat kendi başına detoksmuş, diyetmiş bunlara karşı olduğumu tekrarlamak istiyorum.
Ben sağlıklı beslenmeye çalışıyorum. 
Benim tuzum kuru ilk gebeliğimde 11kg ve ilk gebeliğimde olduğu gibi şimdide tatlıdan tiksiniyorum.
Haklısınız. Ama inanın canım çekseydi yerdim. İçimde can taşırken egoistlik yapamam yerdim. Huzurlu, takıntısız mutlu hamiş olmak,bunu hissetmek çok önemli.
Yukarıda ki fotoğrafı öğlen yediğim bir öğünü paylaşıyorum.
1/2Yeşil Elma 
2.y.k Ahududu 
1/2 Avokado 
çilek 
az tarçın..

Bu sabah kahvaltıda
yağsız ızgarada pişirdiğim biber. 
Bir kase içinde: 
1 y.k. light yoğurt
1 küçük salatalık
4 cherry domates
1 tutam dövülmüş keten tohumu
ve ben ekşi sevdiğim için bol limon suyu :)
1 baharatlı çay

Eğer bu bana yetmez diyorsanız sevdiğiniz sebze,meyveleri ekleyin. Ekmezsiz olmaz diyorsanız çavdar vb. ekmeği yiyin. Peynir,zeytin yiyin..
Eğer hepsini 1 dakikada yerseniz doymazsınız. En önemlisi düşüncelerimizi başka tarafa yönlendirmek, başka işlere odaklanmak. Mesela dergi, gazete, kitap okumak. Tv vb. izlemek. Telefonda çok konuşan bir tanıdığı arayıp onu dinlemek :)

Öğünlerimi paylaşmaya devam edeceğim. Önemli olan gerçekten bol sebze, biraz da protein ağırlıklı beslenmek. Beyaz un dan,şeker,tuzdan uzak durmak imkansız sada, minimuma indirmek.
Herkese hayırlı,huzurlu, yasaksız, vicdan kapılarının açık olduğu, mutlu bir haftasonu dilerim.

Yorumlar

  1. merhabalar çok şükür hamilelik günlerim geride kaldı bebeğim 3 aylık oldu :)sizi takibe aldım bende sizi beklerim

    YanıtlaSil
  2. sanırım bir problem var sitenizi izlemeye alamıyorum

    YanıtlaSil
  3. Arada bir oluyor bu genel anlamda. PC yi yeniden çalıştırdığınızda tekrardan deneyebilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de takip etmek istiyorum ama olmuyor. onu düzeltmenin yolu var yaparsınız belki

      Sil

Yorum Gönder