Şeyda Coşkun Sonrası Hayatım- Diyet Sonrası Nasıl Devam Ediyorum - Motivasyon -


Diyet sonrası nasıl besleniyorsunuz, en çok sorulan soruların başında geliyor.

Ben diyet sonrası herhangi bir liste uygulamadım. Artık Şeyda'nın yaşam tarzını benimsedim diyebilirim.  Yani az çok yiyeceklerimi biliyorum. Sebze,protein, sağlıklı beslenmeye çalışıyorum. Sadece Pazar günlerini, özellikle kahvaltılarını kendime ayırıyorum. Çünkü bizim Pazarlar genelde kalabalık, börekli,bazlamalı geçer.
Haftasonu genelde kısıtlamamaya, yine de az yemeye çalışıyorum. Zaten eskisi gibi yiyemiyorumda.
Kendime belirlediğim kilo'da artı eksi 2 kiloda gidip gelmek benim için yeterli. Eğer bir akşam kaçırmışssam ertesi gün dikkat ediyorum.
Mutlaka haftada 3 gün sebze suyu içiyoruz,ailece :) Bunu tatlandırmak için genelde elma ve portakal ekliyorum. Bu şekilde kızımda,eşimde içiyorlar.
Genelde: Mor lahana,kabak,elma,zencefil,havuçdan oluşuyor. Sonra kivi,salatalık,brokoli,ıspanak vb..
Asıl hedefim : ŞUNU sürekli olarak uygulayabilmek. Her zaman olmasa bile,haftada bir gün bile benim için kar dır. Yani elimden geldiğince, özellikle hafta ortası daha mümkün oluyor.

Şeyda Coşkun ile çalıştığımdan beri hiç rahatsızlanmadım, tam tersi daha sağlıklı oldum hep. Bunu, en başından beri doktorumu da dahil ettiğimden,kan tahlilleri sonucunda söylüyorum.
Onun dışında, hayatıma güzellik,enerji,sevgi kattığı, içimdeki negatif bazı olumsuz düşünceleri yok ettiği içinde ona minnettarım.
Bazı gazeteler nedense çamur atıyor kendisine.  Böyle ciddi bir gazeteye, bu şekilde bir haberi yakıştıramadım açıkçası.İftiranın ne kadar kötü birşey olduğunu,günah olduğunu en iyi onlar bilmeli..
Onunla çalışmak isteyip de ulaşamayan biri mi diye aklımdan geçmiyor değil ..

Şeyda ile çalışıp sinir krizi geçirenler varmış. Mışlı muşlu haber olur mu, ayıptır yahu. Ben
burdayım.
:) Üzerinden 8 ay geçti ve hala çok iyiyim. Artist falan degilim, bes kuruş para da ödemedim. :) Yani atılan çamuların,asılsız haberlerin aksinin kanıdıyım.
Capcanlıyım,sağlıklıyım, iyiyim,mutluyum. ;)
Bir insanı sevmiyorsanız, ağzıyla kuş tutsa zaten size yaranamaz. Ama içinize dönüp bir bakın.
Tanımadığınız bir insan hakkında kötü yazmak için ne gibi sebebiniz olabilir. Acaba kendi mutsuzluğunuz mu?

Ve bir türlü zayıflayamayan, fakat önünde yine en büyük engel kendisi olanlar. 'Kantinde yağlı yemek var,  çok çalışıyorum,gece geç geliyorum' diyenler. İnanın bu durumda Şeyda ile zayıflayan, veya bana yönlendirip desteklediğim çok güzel sonuçlar elde eden bayanlarda var.
Sadece isteyin, gerçekten isteyin.
Binlerce soru sorup hem karşınızdakine hem kendinize eziyet etmek yerine başlayın.
Listerde olmayan binbir çeşit yiyeceğe kafanızı takıp uzatmaları oynamayın.
Elinizde ne varsa, ne bulduklarınızla başlayın.  

Diğer soru ise hala diyet listeleri, benim özel listelerim, ve Şeyda dan sürekli yeni listeler istemeler.
Eski listeler bayatladımı? Onlarla ne kadar verdiniz? 
Bunlar ise benim merak ettiklerim. Bazıları bir liste ile birşey başaramazken, onu da ver bunu da ver diye herşeyi istiyorlar. Lafı dolandırıp veya direk benim listeleri isteyenlere artık geri dönmüyorum bilginize. Şeyda bana yaklaşık 6.5haftalık bir program hazırladı. Ve bunu değerlerime, besinlere verdiğim tepkiler doğrultusunda bana göre hazırladı. Mesela benim aşırı çilek tüketimine karşı alerjim olduğunu gördük ve hemen değiştirdi. Birçok insan proteinle kilo ben sadece hafif proteinlerle kilo verebildim. Ağır proteinlerle tartı bazen artıyı gösterdiği de oluyordu.
Benim en verimli günlerim hep sebzeli günler oldu. Ne mutlu bana ki hem sağlıklı beslendim hem de zayıfladım.
Dilediğiniz kiloya eriştikten sonra, kendi bedeninizi zaten ,hergün tartılmakla, çözmüş oluyorsunuz. Ona göre damak zevkinize uygun yemekler hazırlayabilirsiniz.
Gelelim bana:
En çok sevdiğim sağlıklız besinler : Börek,Çörek, Tatlı,Çikolata, Cips, Makarna,Pilav, Kızartmalar dı.
Sevmediklerim: Ağır şerbetli tatlılar, meyve suları, cola vb. içecekler, çerez, 

Sevmediklerimle en azından biraz olsun kendimi şanslı görüyorum, yani avutuyorum :)
Gelelim sevdiklerime:
Pilavsız da yaşayabiliyorum. Eğer canım istiyorsa kepekli makarna,esmer pirinçli pilav yapıyorum. Cips'e veda ettim :) Börek Çöreği ise kendime Pazar kahvaltılarında izin veriyorum. Çikolata isteğim zaten azaldı, fakat bunu bitter çikolata, hafif sütlü tatlılar, şeker yerine agave kullanarak dengelemeye çalışıyorum. Bunu da aşırı olmamak kaydıyla, kısaca,tartımla kendi sınırımı belirliyorum.
Şeyda sayesinde tanıdığım Ayşegül Çoruhlunun kitaplarından ve instagram hesabında paylaştığı değerli bilgilerden faydalanıyorum.
Taylan Kümeli'nin instagramda paylaştığı değerli bilgilerinden, kızı, güzel anne Elif Ezgi Uzmansel'in harika tariflerinden faydalanıyorum.
İşte böyle. 
Kendimi geliştirmeye çalışan, haftasonunu sıkmadan, özellikle pazar gününü sevdiğine ayıran bir öğrenciyim bu yolda. Umarım motivasyon olabilir, güzel enerji gönderebilirim.
Yüreğinizden sevgi hiç eksik olmasın ;)

Not: Kızıma kardeş geliyor, bu yüzden buralarda yokum :P Detayları instagram hesabımda yazdım

12 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş.
    Öncelikle yaşam stilinizi değiştirmenizden dolayı kutlarım. Sonrada yeni bebek için kutlarım.
    Allah sağlık ile kucağınıza almayı nasip etsin.
    İnsanlar kilo veremediğinde kendilerine dönüp acaba ben nerede hata yaptım demek yerine hemen suçlamaya başlar.
    Bu hale geldiğimiz için çok üzgünüm ama öyle.
    Sevgiler...
    Çok açmayın ama arayı ...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Ben alkali hayatı yaşamaya çalışıyorum. Yalnız birsoru sormak istiyorum. markette sebze suyu diye tat markasının yeşil sebze suyunu aldım. ama şekerliydi.içinde meyve de varmış meyve suları şekerli diye içmiyorum. Acaba Bunlar sağlıklı mı! Bir de saat 17oO den sonra bir şey yemiyorum. Bu sulardan İçsem olur mu? çok sordum. Teşekkürer

    YanıtlaSil
  3. kızınıza kardeş gelmesine çok mutlu oldum...her şey gönlünüzce olur inşallah.. bu arada diyeti uygulamadakş sabrınıza hayranım.. keşke sizin kadar iradeli olabilsem..

    YanıtlaSil
  4. Allah tamamina erdirsin,ne güzel haber.
    Sikayetsiz bir hamilelik gecirmenizi dilerim.Tebrikler.

    YanıtlaSil
  5. GÜZEL YORUMLARINIZ VE DİLEKLERİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM

    YanıtlaSil
  6. Sryda hanima nasil ulasabiliriz

    YanıtlaSil
  7. Seyda hanima nasil ulasabiliriz !

    YanıtlaSil
  8. Şeyda hanıma nasıl ulaşabiliriz?

    YanıtlaSil
  9. Sryda hanima nasil ulasabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyda Coskun basligi altinda yaziyor, okumaniz yeterli

      Sil
  10. peki ya aksam veya oglen meyveye izin varmi? ben yulaf kullaniyorum buna izin varmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu bir sistemdir, bu sistemi bir daha gözden geçir. O zaman bu soruya gerek kalmayacak. ;)
      Ara öğünde belirli meyveler var, listelerde olduğu gibi

      Sil