Kepek Unlu, Lahmacun İçli Gözleme

Bazı insanlar vardır, daha malzemenin adını duyar duymaz: ' ı ıh ben yemem!', derler. Sağlıklı olan kepek unu, karabuğday unu vb. herşeyin tadı güzel değil derler ve inatla yemezler. Bunlardan biride benim eşim. 
Bugün bu gözlemeleri sırf kepek unundan yaptım ama söylemedim. Bayıla bayıla yedi. Oruçlu olduğundan adam açtır diye düşünenlere : Eşim aç da olsa sevmediği yemeyi yemez. Gider alternatif birşeyler hazırlar ama yine de yemez. 
Hem yedi hem de :' Çok lezzetli olmuş',  diyince malzemeyi söyledim. Şaşkın bir bakıştan sonra yemeye devam etti. :)) İnsanların önyargılarını yıkamıyorsak, damaklarını pembeden oyunlar oynarız biz de ;)
Gelelim Tarife:
500 gr. Kepek Unu
Ilık Su, Ilık Süt
1 Yumurta
yarım paket yaş maya
Karıştırıp 1 saat ağzı kapalı beklettim, normal gözleme gibi açıp iç harcı ile doldurdum. İçine
Ispanak- Peynir, Sucuk,Peynir,Patates,veya benim gibi Lahmacun için kullanılan harcı koyabilirsiniz.
Benim İç Harcım:
Kıyma, soğan,maydonoz, domates sosu, kekik,tuz,karabiber,kırmızı toz biber,salça,çok az zeytinyağı.. (ve isterseniz bu harca robotta ufaladağınız biberi de koyabilirsiniz. Sarımsak da geliyor ama ben çok az sarımsak tozu ekledim bu defa)
Hepsini karıştırıp açtığımız hamurun içine sürüp sac veya tavada yağsız/çok az yağlı pişiriyoruz.
Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.bazen böyle ufak oyunlar işe yarıyor.benim eşimde her yemeği yemez.çok seçicidir.o yüzden çok zorlanırım yemek konusunda.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder