En Sağlıklı ve Lezzetli Karnıyarık Tarifi

Herkese güzel bir haftasonu diliyorum. Bu tarifle yine 'yemek seçen' eşimi kandırmayı bildim. Yerken sevdiğinden emin olduktan sonra paylaştım, aa hiç farketmedim dedi :)
Yemekleri genelde ölçüsüz yaptığımdan, elimden geldiğince ölçü vermeye çalışıcam, 
3 adet küçük Patlıcan
1 büyük domates
1 diş sarımsak
İçine:
150-200gr kıyma
1 soğan
2-3 dal maydonoz
1 diş sarımsak
1 çarliston biber
isteğe göre 1 y.k. salça
karabiber, kırmızı toz biber (taze çekilmiş) az deniztuzu
Patlıcanları alacalı soyup isterseniz tuzlu suda bekletin. Ortasına bir çizik atıp tencereye koyun. Büyük 1 veya 2-3 küçük domatesi robottan sıvı olana kadar 1 sarımsakla geçin. Bunu patlıcanların üzerine dökün. Rondo kabının içine biraz su döküp içinde kalan domateslerle beraber tencereye döküp kapağını kapatın. Kaynayınca orta ateşte patlıcanlar yumuşayana kadar pişirin.
İçini hazırlamak için:
Soğanları doğrayın. Biber,sarımsak ve maydonozları rondoda ince doğrayın. Ocakta ısınan sıcak tavaya kıymayı koyup karıştırın. İsterseniz çok az yağ koyabilirsiniz, ama ben koymadım. Sonradan tadı ızgarada pişmiş gibi lezzetli oldu.. Sıcak tavada hızlıca karıştırdığım kıymanın çıkan suyu ile pişirdim. Sonra soğanları, en son biber sarımsak,maydonoz üçlüsünü döküp suyunu iyice çekene kadar pişirdim. 
Fırına uygun bir kaba patlıcanı yerleştirip çizik attığım yerden açıp kıymalı harcı doldurdum. En son domates sosunu gezdirdim. Akşama fırına verdim. Eşim kendi yediğinin üzerine biraz kaşar rendeledi.
Hayırlı Ramazanlar, Sağlıklı günler dilerim ;)

Yorumlar

  1. Bende aynen sizin gibi sağlıklı pişiriyorum,artık kızartmaları unuttuk.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık sizin tarifleriniz çok işime yarıyor ayrıca ig de gördüğüm kadarıyla mutlu ve huzurlu eviniz hep sağlıkla neşeye dolu olsun sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder