Hummingbird Bakery´den Hindistancevizli ve Ananaslı Kek

Hummingbird Bakery : Coconut and Pineapple Cupcakes
Bu tarifi elimin bu halinden dolayı, küçük muffin kalıplarına koyarak uğraşmamak için delikli kek kalıbında yaptım. Baştan söyliyim, tadı müthiş. Yediğiniz Hindistancevizli ve Ananaslı Keklerden farklı. Yani denemeden aklınızdan çıkarmayın. 
Ben Frosting tarifini de yaptım, fakat bizim damak zevkimiz için oldukça tatlı. İsterseniz Frosting tarifinin yarısını, veya üçte birini yapabilirsiniz. Hatta olmasada olur, keki herşeye bedel ;)
Kekin Tarifi:
120 gr Un
140 gr. Şeker
1,5 çay k. kabartma tozu
1 çimdik tuz 
1 yumurta
40 gr. tereyağı
1/2 çay k. vanilla extrakt (ben 1 paket vanilya kullandım)
120 gr. hindistabcevizi sütü
9 adet Ananas halkası, ufak ufak doğranmış (ben konserve aldım)
Frosting Tarifi
250 gr. Pudra şekeri
80 gr. tereyağı
25ml hindistancevizi sütü 
ve Hindistancevizi (2 Yemek Kaşığı kadar)
Varsa evde mutfağa ve miksere meraklı bıcırları yanınıza çağırın. Kuzunuzu hazırlayın,önlüğünüzü ona takın ve mikserin başına getirin ^^
Kızım yemekten çok yapmaya, malzemeleri eklemeye, mikserin ayarı, 'azalt,hızlandır kızım', dedikçe ayarlamaya bayılıyor. Ama bu işlem biterse mutlaka oyalanması için birşeyler verin yoksa ya keki vermez yahut basar yaygarayı! :) Ben iki kap koyuyorum önüne. İçine üzüm veya ne varsa koyup çatal/kaşığı veriyorum. Hem yiyiyor hem de bir kaptan diğerine aktararak oyalanıyor ;)


Kek için öncelikle tüm malzemeleri, tartıp hazırlayın. Un ve kabartma tozunu bir kaba eleyin.Ananas halkalarını kesip suyunu süzün. 2 yemek kaşığı en ekleyip karıştırın. Un ananasların fazla suyunu çekiyor, hem dibe batmasını ve kek'in etrafının hamur kalmasını engelliyor.
Fırını 170 dereceye alın.
Şekeri, vanilyayı, tuzu ve yağı mikserle çırpın.Yumurtayı ekleyin çırpın. Un ve hindistancevizi sütünü ekleyin çırpın. En son ananasları ekleyip spatula ile yukarıdan aşağıya doğru karıştırın. Yağlanmış kek kalıbına, veya muffin kalıplarına döküp fırına verin.
Üzeri kızarana kadar pişirin. Yaklaşık 40 dakika sürdü benim fırında.

Frosting için tüm malzemeleri mikserle çırpın. Fırından çıkığ soğuyan kekin üzerine sürün veya sıkma poşeti ile ekleyin. Hepsine dökmeden önce bir deneyin. Bizim için çok tatlı, bir daha frostingi yapmayacağım. 
Afiyet olsun ;)

Yorumlar

  1. Afıyet seker bal olsun!
    Ozendık mı hemde nasıl:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Size deneyin çok keyifli ;)

      Sil
  2. Harika görünüyor, kekin tarifini aldım, sağol. O güzel lülelerini severim ben prensesin, pek marifetli olacak belli, önlükte pek yakışmış kuzuya:)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. Valla ananasli keki ilk defa duyuyorum ve kulaga cok hos geliyor ananas sever birisi olarark:)

    http://trendydolap.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder