Hamsiköy Sütlacı


Nefis,kremsi dokusu ile eskilerin 'gerçek sütlaç budur' dediği bir tarifi paylaşmak istiyorum. Tabii ki Hamsiköy'de yiyeceğiniz sütlacın yerini tutamaz, çünkü tadında en büyük etken oraların havası,suyu ve sütüdür. Fakat bu tad ona en yakın olanıdır. Malzeme olarak fazla birşeye gerek olmasada en çok ihtiyacımız olan sabırdır.
Gerekli Malzemeler:
2 Litre Süt, 1çay bardağı  3-4 yemek kaşığı şeker, 1 çay bardağı pirinç, (ben ekliyorum ama olmasada olur) 1Paket Vanilya
Öncelikle pirinci yıkayıp kenara alıyoruz. Sütü tencereye alıp sürekli karıştırarak kaynatıyoruz. Kaynayınca pirinçleri ekleyip karıştırmaya,orta ateşte kaynatmaya devam ediyoruz. Yaklaşık 1,5 taşırmadan sık aralıklarla karıştırarak pişiriyoruz. Sonra şekeri ekleyip 3-5dakika kadar daha karıştırıp ocaktan aldıktan sonra vanilyayı ekliyoruz.
Sütün 3 te 1i zaten gidiyor :) ve dokusu kremsi oluyor. Oda ısısında soğuduktan sonra buzdolabına alıyoruz. Birkaç saat sonra, ama özellikle ertesi gün nefis oluyor tadı.
Resimde görülen taze taze tencereden kaseye dökülmüş hali. Sütün rengi sarımsı oluyor birde.
Afiyet olsun ;)

Not: Kızım bu sütlaca bayılıyor, bende onun için sıkca bu zahmete katlanıyorum. 2Litreden az sütle yapmanızı tavsiye etmem, çünkü süt baya bir azalıyor.

Yorumlar

  1. üzerinede bol kırılmış fındık...hamsiköyde yemiştik bu enfes lezzeti .seninkide pek güzel olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. canım paylaştığın için çok teşekkür ediyorum. bunu yarın filan kesinlikle denemeliyim. ellerine sağlııııkk :)

    YanıtlaSil
  3. Yesimcim aynen öyle yenir,bunu taze taze cektigim icin koymadim ;)

    Edibecim mutlaka denemelisin,pisman olmazsin.Simdiden afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil
  4. Canım bende aynı senin gibi yapıyorum ama inan hamsiköy sütlacı dendiğini bilmiyordum.ben bazen sakızda ekliyorum.Ellerine sağlık nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  5. Bloguma beklerim, çok yakında yine süper bir hediye çekilişim var kaçırmayın!

    modaliza.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Çok ilginçmiş. İlk defa duydum :)

    YanıtlaSil
  7. Hımmm bizimkiler bayılır sütlaca..Bu şekilde tıpkı Dulche leche'li pirinç olmuş:))
    Ellerine sağlık..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. geçen yaz yemiştim hamsiköyde ,nefisti gerçekten de.
    ellerine sağlık,nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  9. Yazın tamda yerinde Hamsiköy'de yemiştim.Kesinlikle oraların havası,doğasının güzelliği,yeşilin sonsuzluğunda tatmak nefisti..Seninki de öyle görünüyor canım,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık fakat birşey sormak istiyorum ''Yaklaşık 1,5 taşırmadan'' derken anlamı nedir ben daha yeni başladım çünkü kusura bakmayın =)

    YanıtlaSil
  11. arkadaşlar HAMSİKÖY SÜTLACI bu şekilde yapılmaz.HAMSİKÖY SÜTLACI süt şeker pirinç ve tuzdan yapılır başka bir malzeme kullanılmaz .Hamsiköy Sütlacını bulan Osman Konak ın torunuyum aslına uygun yapabilirseniz daha lezzetli olur.Piyasada Hamsiköy Sütlacı adı altında satılan sütlaçlar gerçeği ile alakası yoktur.Gerçek Hamsiköy Sütlacı yemek isteyen arkadaşlara tanıtım amaçlı ücretsiz olarak ikram edebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilginiz ve ilginiz için teşekkür ederim. Haklısınız, bu asla orjinali ile kıyaslanamaz. İmkanı olan mutlaka gidip yerinde denemeli.

      Sil

Yorum Gönder