Koca bir şirketin ayıbı : Yatsan

 Lütfen bu yazımı kelimesini atlamadan okuyun. Rica ediyorum.
Geçen hafta tasarımcı bir arkadaşımızın davetiyle Uluslararası Mobilya Fuarına gezmeye gitmiştik.  Gezmek yeni tasarımları, özellikle arkadaşımızın tasarladığı fonksiyonlu koltukları görmek, gurur vericiydi.
Sonra oradan geçerken mini minnacık,çiçekli, hafif vintage tarzı Norveç tasarımlarını andıran bir çocuk koltuğu gördük. Hemen aklıma kızım geldi ve içeriye daldım.
Aslında standta yatak satılıyordu, o minik koltuklar sadece aksesuardı. İçeride ki bayana sordum, kızımı anlattım. Seve seve dedi. Fakat fuarın son günü olan Pazar günü (yani bugün) gelmemizi, ancak o zaman satabileceğini söyledi.
Mümkün mü diye defalarca sordum özellikle, yoksa boşuna gelmeyelim dedim.
Merak etmeyin tamamdır dedi. Söz o sizin,ben arkadaşlara da söyleyeceğim onu satmayacaklar,KESİN dedi.
Biz bu söze güvenerek o kadar yolu,organizasyonu yapıp fuara gittik bugün.
Benim hevesimde çok büyüktü.
Sözümü almışım çünkü, işin içinde de kızım var ve ben koltuğu odasında,kızımla hayaller kuruyorum.Öyle heyecanlı,öyle mutluyum..
Gittik,standa bekledik. Bekledik.. Bayan geldi, 'Ay benim haberim yoktu,şu arkadaşımız onları satmış' ve bunu söylerken başka bir beye doğru hızla gitti. Beyfendi kalkıp yanımıza geldi. Onun haberi yoktu,benim haberim yoktu vıdı bıdı bıdı.. Eee sonuç.
'Biz onu sattık,siz numaranızı bırakın biz 3 hafta sonra SÖZ size yollarız.'
Ben' Siz şu anda yüzüme bakarak bunu yapıyorsanız eğer, numaramı alsanız ne yapacaksınız?'
Evet yüzüme karşı bu ayıbı yapan bir şirket numaramı alınca acaba üretimde olmayan bir süsümü yolluyacak..? Dalga mı geçiyorsunuz?
Onlara blogumda bunu yazacağımı söyledim.Yalandır,arkamızdan attı demesin,bilsinler diye..
(Bir de o anda verdiği fiyat 100Euro? Öyle astrokomik! pardon astronomik fiyat veriyor ki, siz zaten almazdınız diyebilmek için. )

Size üzüntümü,yaşadığım hayalkırıklığını anlatamam. İşin içinde kızım var, daha bir üzüldüm.
Bana SÖZ değilde, söz veremem,ama olabilir, Pazar günü gelirseniz cevap veririm deseydiniz o kadar hayal kurmaz,o kadar üzülmez ve belki de bunu yazmazdım.

Siz bana bunu yapıyorsanız, kendi içinizde,kendi müşterilerinize nasılsınız acaba?
Uzakdoğuda : Çin, Endonezya, Tayland, buradan gelen şirketler yanıbaşınazdaydı, hiç baktınızmı nasıl çalışıyorlar?
Adam birisine 5 liraya bir ürün satmış ve çekip gitmek yerine 'hayatında bir daha göremeyeceği bir adamı' bekliyor. Parasını almış, çekip gidebilir..Niye gitmiyor? Çünkü bu 'bussines' yani iş prensibine ters.. Öyle diyor..Çünkü adam küçümsemiyor, herkesi,herşeyi ciddiye alıyor.... O onu orada bıraksa,çekip gitse, bir başkası gelip alabilir.
Ve parasını almış olsada, amaç SÖZünü tutmak, ürünü müşteriye vermek.
Aynı şekilde uzakdoğuda gidip adamın masasına 100 bin dolar da koysanız 10 dolar da koysanız, bana bunu yolla deseniz o adam size bunu yollar,kimse ay ben bilmiyorum diğer elemana sor,bıdı bıdı yapmaz.
Siz bir sözünüze sahip çıkamazken, binlerce kilometre ötede dilini bilmediğimiz insanlara 100bin dolarımızı emanet edebiliyoruz biz.
Başarının sırrı da bu. Burada size sövmek yerine herşeyi olduğu gibi anlatmayı tercih ettim. Kısaca sizi kınıyorum. Ve bir Türk olarak gurur duymuyorum.
Aslında fuarda çok güzel tasarımlar gördüm, birçoğununda resmini çektim. Bunun dışında bir sürü çalışmam oldu. Hepsini paylaşacağım. Ama bu Yatsan ve öyle çalışan şirketlere bir uyari olsun diye bu yazıyı burada biraz daha bırakacağım. Lena Hoschek'in yeni tasarımlarını, Melisa'ma diktiğim oyuncakları, kendi tasarımlarımı, hepsini sonra paylaşacağım. Amacım susup, insanların yaptığını yanına bırakmak yerine konuşmak.

19 yorum:

  1. ne saçma bi olay yaşamışsın..esasında bir şirket için gerçekten büyük bi ayıp bu..ama kanıksadığımız,içimize çekip hı hı dediğimiz rezilliklerden..konuşmalı herkes hakkını aramalı..amaaan bu onların ayıbı deyip susmamalı..böyle olunca çünkü sonucuda böyle oluyor işte..en gzelini yapmışsın buraya yazmakla bence de..ayrıca o beğendiğin koltuk diyorum dıy şeklinde yapılamaz mı..??yani marangoza kendin çizip ölçü filan versen kumaşını filan kendin beğensen??;))

    YanıtlaSil
  2. canım,ziyaretin için teşekkür ederim,iyiyim çok şükür sadece biraz geçici sorunlarla boğuşuyorum....
    Yazında anlttığın olay okadar tanıdık ki,burda hemde en ünlü markalarda bile gördüğümüz sıradan şeyler maalesef....
    Biz nezaman ganimetçi,talancı,yağmacı zihniyetten kurtulursak zaten ülkenin halide ozaman düzelir diye düşünüyorum....
    sevgiler sana ve minik prensesine...

    YanıtlaSil
  3. Aslinda is o koltuk degil, yani o yapilan basit davranis,disiplinsiz, ve hep nedense bizim milletimizin kendi insanina yaptigi yalnis davranis bicimi.Benim kinadigim bu. Tabii yapilir, edilir, alt tarafi koltuk degilmi.. Ama sözdür insani insan yapan.

    YanıtlaSil
  4. evcilik cok gecmis olsun,umarim kisa sürede atlatirsin. Evet bende profilimde de yazdigim gibi haksizliga gelemem,tepkimi dile getirmezsem,yaptiginin dogruluguna bile inanabilir insanlar.

    YanıtlaSil
  5. Kendim alamamış gibi üzüldüm. Zira çok iyi anladım hayal kırıklığınızı. Benzer duyguları ben de çok yaşarım. Hele de sözkonusu olan kızım olursa çok daha feci. Ben hep derim ki, bunların suçu yok, suç kimde biliyor musunuz? Bu tür insanlara, zihniyetlere sesini çıkarmayan, napalım olsun diyen koyun millet.. Biraz uzun olacak ama kısaltarak anlatmaya çalışayım; kızım doğmadan önce, verdiğimiz oda siparişinin geldiği gün.. Dünya para verip, müthiş özenle aldığımız oda takımını Masko'dan aldık, dolayısıyla istediğimiz değişikliği yapma şansımız vardı. Ben de gardrobunun yüklük kısmını normalden yukarı doğru biraz daha uzun olsun istedim. İçine küvetini koymayı planlamıştım. Siparişi verdik. herşey yazıldı çizildi. Getirdikleri gün önce yatağı sonra diğerlerini en son gardrobu kurdular. Bir baktım küçücük bir yüklük. Bu şekilde istememiştim diye belirttim. Açın telefon sorun sipariş kağıdıma baksınlar dedim. Telefonlar vs.ler. Alğım cevap şuydu, evet haklısınız ama yanlışlık olmuş, yapacak birşey yok bu şekilde yapılmış.. Hamileyim ve 8 aylığım.Asla tahammül edemeyeceğim bir cevap. Dedimki, bu dolap değişecek, bunu alıyorsunuz, benim istediğim gibi yapıp getiriyorsunuz. Adam sırıtmaya başladı ve olmaz öyle şey dedi. Çıldırmak üzereydim, komik bişi söylemiyorum beyefendi ne gülüyorsunuz dedim.Dondu kaldı.Afedersiniz vs. Olur du olmadı derken, en son dedimki, olmaz diyorsanız komple sökün takımı alın götürün istemiyorum başka yerden alacağım dedim. Ama içimden bu halimle,nasıl yeniden bakmaya giderim, ne zaman yapılacak, ne zaman gelip eve boya kokusu çıkacak vs. düşüncelerdeyim. Ciddi olduğumu farkettiklerinde yeniden telefon görüşmeleri vs. VE dolap alındı götürüldü, 10 gün sonra istediğim haliyle yapılıp getirildi. Ve bana bu tepki karşısında ailemden, eşimden şu sözler söylendi. Böyle kalsaydı, çok mu sıkıntı yaratırdı senin için..Nolcak bu hali de güzel.. İşte hasta ediyor beni bu zihniyet. O halinin güzel olması değil mesele, niçin işlerini doğru düzgün yapmıyorlar, hadi hata oldu niçin özür dileyip hemen telafi etmeye çalışmayıp, insanı bu derece yoruyorlar. Çok çok haklısınız ve iyiki de paylaşmışsınız.Mümkünse daha fazla bile duyurmalısınız.

    YanıtlaSil
  6. Yelda Yüksel o zaman paylasalim, ve baskalarinin basina böyle gelmemesi icin elimizden geleni yapalim. SIzin basiniza geleni okuyunca da cok üzüldüm. Biz paylastikca böyle insanlarin cesareti olmasin böyle seyler yapmaya..

    YanıtlaSil
  7. beni artık hiç bişey şaşırtmıyo yaparlar artık etik diye bişi kalmamış...bari söz verme...birisi gider daha güzeli gelir inşallah...

    YanıtlaSil
  8. gunduz68 ben maalesef hala sasiriyorum.Cünkü insanlara inaniyorum, aklimdan kötü birsey gecmiyor.Hata bendemi diye düsünüyorum.. Tesekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
  9. canım benim geçmiş olsun öncelikle.bende evlenen kadar bu türlü yapılan haksızlıklarla hep mücadele etmişimdir.ama evlendikten sonra öyle şeyler yaşadımki ve öyle tepkiler aldımki şimdi ağzımı açıp konuşmak bile bazen zor geliyor.yaşadığım hayal kırıklıklarının haddi hesabı yok.umarım sizin için bu son olur.ama bu zihniyetteki herkesi kınıyorum.. sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. mihrimah bence insan mücadele etmekten vazgecmemeli, iste o andan itibaren heo kötüler kazanir..Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  11. selamlar yaşadığınız sıkıntılar için çok üzüldüm doğrusu. Ne yazık ki bu problemlerle hep karşılaşıyoruz. yatak almak için araştıma yaparken gördüm blogunuzdaki yazıyı. bu İstanbul fuarını eşim ve oğlumla birlikte bizde gezdik. gerçekten çok güzel modeller vardı. yalnı fuar 31 ocak ile 4 şubat arasındaydı ve cumartesi sondu. yani pazar gitmek istedik ama kapandığını söylediler çok üzüldüğümüz için çok iyi hatırlıyorum. biz ve pek çok yakınım bu firmadan ürünler aldık ve hepimiz hem hizmet hem de ürün kalitesinden memnunuz. ne diyim bu yatsanın hizmet tarzına hiç benzemiyor. Orada Müşteri hizmetlerinde Duygu hanım var. size her konuda yardımcı olacaktır eminim ki.herhangi bir mağazasına uğradığınızda bunu farkedeceksiniz zaten. biz alışverişimizi bağdat caddesindeki mağazasından yapmıştık. orada da Özlem hanımdı sanırım bir arkadaş vardı. Ama alınan kötü himeti her platformda duyurmak konusunda aynı fikri paylaştığımdan katkıda bulunmak istedim
    sevgiler
    eda güler

    YanıtlaSil
  12. Eda hanım yorumunuz için teşekkür ederim. Herkesin tecrübeleri farklı oluyor, iyisinide kötüsünüde paylaşmalıyız. Hem şirket hem insanlar bilsin istedim. Zaten profilimdede yazdığım gibi haksızlığa gelemiyorum bana veya başkasına yapılması hiç önemli değil.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba ,

    Yazınızı okuduk , tüm firma yetkililerimiz de okudu.
    Öncelikle şunu belirtmek isteriz ki , firma olarak hizmet kalitemizi ve müşteri memnuniyetini her şeyin üstünde tutan bir yönetim anlayışına sahibiz. Tüm personelimizin de şirket ilkelerimize uygun davranışlar içinde olduğundan şüphe duymuyoruz.
    Yazınızdan anlaşılıyor ki incinmişsiniz. Ancak yine yazınızdan anlaşılan aslında ürünün fiyatını bile net olarak öğrenmemiş ve hatta hatırladığınız ve söz ettiğiniz fiyatı da uygun ve alınabilir bulmamışsınız. Ürünü beğendiğiniz açık ancak fuarda sergilenmekte olan bu çok beğendiğiniz ürüne sahip olmak için kaparo bile vermeyip , ayırtmamışsınız. Ürünü satın almaya gerçekten kararlı mıydınız ? Biz açıkçası sizin anlatımınızdan yola çıkarak , aslında sadece beğendiğinizi ve fuar sonunda eğer tüm şartlar uygun olursa alma niyetinde olduğunuzu anlıyoruz .
    Yazınızda söz ettiğiniz anlayışa sahip bir firma kesinlikle değiliz , 35 yıldır sektörde hizmet vermekteyiz ve 7 yıldır da bahsi geçen fuara katılmaktayız. Sizin blogunuzda lanse ettiğiniz biçimde bir firma olsaydık , siz de takdir edersiniz ki bunca zaman varlığımızı sürdüremezdik. Oysa ki her geçen gün , ürün kalitesi , müşteri memnuniyeti ve güvenilirlik gibi konularda çıtamızı yükseltmekteyiz.
    Dolayısıyla , hakkında bu kadar olumsuz yorumlarda bulunduğunuz firma hakkında biraz daha araştırma yapmış olmanızı isterdik.
    Saygılarımızla,

    Yatsan

    YanıtlaSil
  14. Sayın Yetkili

    Öncelikle avukatınızdan gelen e-postanıza yazdığım cevabı aynen tekrar etmek isterim :

    Firmanızın müşteriye yaşattığı mağduriyetin giderilmesi için ufak da olsa bir özür yazısı göndermek yerine, tercihinizi aleyhime yasal yollara başvurulacağı ihtarını içerir bir avukat yazısı göndermeniz , firma işleyiş sistemi hakkındaki görüşlerimde hiç de yanılmadığımın açık bir göstergesidir.’

    35 yılınızı ve tüm emeklerinizi tabii ki takdire şayan, fakat bir gerçek var ortada :
    Burada bir müşteri memnun kalmadığı bir durumu paylaşıyor ve siz bunu öncelikle avukat yazısı , sonrası burada yaşadıklarımı asılsızmış gibi gösteren bir yazı ile cevaplıyorsunuz. Müşteri şikayetini, müşteriyi suçlu duruma düşürmeye çalışarak yaklaşıyorsunuz. Ki, bu asla kabul edilemez.

    Doğru ve dürüst bir şekilde, kimsenin hakkını yemeden, kimseye hakkımı yedirmeden, yalın ve anlaşılır bir dille şikayetimi dile getiriyorum. Her cümlemi istediğiniz gibi çevirebilir, şüphe ile yaklaşabilirsiniz. Ancak yaşadığım, kurumsal kimliğinize yakışmayan tutum ile tarafıma yaşatılan hadise aynen ilgili blog postumda ifade ettiğim gibi cereyan etmiştir.

    Eğer bir özür dileseydiniz, hemen yazıyı kaldırır, yaşanan olumsuzluğa rağmen "marka güvenilirliğiniz kapsamındaki olması gereken davranışınızın büyüklüğünü öve öve bitirezdim. Ben sadece bir müşteriyim. Muhakkaktır ki , sizin gibi bir markanın da müşteri memnuniyetini nazara alarak marka güvenilirliğine uygun personel istihdam etmesi lazım eder.

    Konuyu marka yıpratılması şeklinde lüzumsuz bir çaba ile değerlendirmeye almak yerine, müşteri feedbakleri doğrultusunda gerekli marka güvenilirliği çalışmalarına harcamaya yönlendirmeniz naçizane temennimdir.

    İyi satışlar dilerim.

    YanıtlaSil
  15. Yatsan in kurumsal tutumu kesinlikle dogru ve etik degildir. Firma urun kalitesini calistirdigi ekibi ile butun halinde sunamiyorsa tam bir kalte soz konusu olamaz yani yatagim yorganim yastigim iyi ama satan kiside sorun var bumudur.......

    YanıtlaSil
  16. Yatsan'ın yaptığı açıklama demeye dilim varmayan garabete ben de yeni Switzerland yatağımın neden ispirto gibi koktuğunu internette ararken rastladım. Kendinize toz kondurmamak için bir de şikayetini dile getiren müşteriye, aslında almak istememişsiniz gibi ipe sapa gelmez bir isnatta bulunmuşsunuz. Burnunuzdan kıl aldırmıyorken bir de müşteri memnuniyetini önemsediğinizi nasıl iddia edersiniz? Ne demek yasal yollara başvurmak? Benim için Tempur da, Yatsan da yakın çevreme tavsiye edeceğim markalar listesinden çıkmıştır. Elimden geldiğince sizden yatak almayı düşünen çevreme karşı bu müşteriye karşı yoyrat tutumunuz sebebiyle muhalefetinizi yaparak, caydırıcı bir Yatsan kullanıcısı olacağım. Herhalde birinci ağızdan bir kulanıcının aleyhte sözü, yapabileceğiniz en olumsuz reklam olacaktır. Merak etmeyin iftira atmayacağım, karalamayacağım. Sadece kimyasal kokulu yatağınızdan ve sizden muzdarip müşteriden özür dileyip, gölünü alacağınıza, ayırttığı bir ürünü başkasına satan elemanınızın bile kabul ettiği yanlışlığı müşteriye niyet okuyuculuk yaparak yalanlamaya kalkıp, üstüne şikayeti hakkında dava açarak susturmaya çalıştığınızdan bahsedeceğim.

    YanıtlaSil
  17. Aynı şey benim başImada geldi bebegime yastık almıştım.3aylikti 2hafta kullandim dikiş yerlerinden sokulmeye başladı.o arada biz izmire taşındık.kusadasina dönünce yastığı aldığım yere götürdüm.numaranızı bırakın biz aricaz dediler 2 ay oldu arayan yok kalktım adaya gittim haftaya gelin dediler haftaya gittim.bana nedeseler iyi yüzük takilmasiymis ki ben emziriyorum diye alyansimi bile takmiyorum.kışlık bir sürü şey aldım daha kullanmadım yorgan nevresim falan kim bilir onlar nasıl çıkacak

    YanıtlaSil
  18. Kısaca özetle ne o destan yazmışsın .

    YanıtlaSil