Kayısı Kavurması

Önceden yazdığım gibi fotoğraf makinam bozuk olduğu için günlerdir keyifle bloga birşeyler ekleyemiyorum.Umarım kısa zamanda elimde makinam,yüreğimde heyecan,hevesle klavyeme sarılırım. Ama yinede yılmak yok. Bu tatlıyı kayınvalidem sık yapardı geçen gün de biz denedik. Onun elinden yemek ayrı güzel ama bu da onun kadar iyi oldu.
Yarım kilo kuru kayısı, yarım bardağı 1 parmak geçmiş şeker, yarım bardak su ve 2 kaşık tereyağı.
Üzerine: Dövülmüş Ceviz
Kayısılar ılık suda yıkanır.Yağ tavada kızdırılır ve kayısılar içinde 2-3dakika kavrulur.Şeker ve su eklenir ve orta ateşte suyunu çekene kadar (tam kurumasın yine de) pişirilir. Üzerine iri dövülmüş ceviz serpiştirilir ve ılık servis edilir. Afiyet olsun.

(Ve yine inanılmaz güzel dergilerim oldu,önümüzdeki günlerde paylaşacağım ;) )

Yorumlar

  1. Şahane bir tarife benziyor. :)Yanına Vanilyalı dondurma çok yakışır gibime geliyor. Denemek lazım.

    Bu arada sizden aldığım ilhâmla, ben de yavaştan dergi toplamaya başladım. 50-60-70 Burda'larını toplamaya çalışıyorum etraftan. Hatta bugün iki tane 50 model aldım. Kalıplar vesaire yok, ama kıyamadım, çok güzeldiler, onları orada bırakamazdım. :) Merakla yeni dergilerinizi görmeyi bekliyorum!

    Sevgiler,
    Pırpır

    http://pirpir.tumblr.com

    YanıtlaSil
  2. tam benlik bir lezzet,
    ellerine sağlık,denemeliyim

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. canım hıc yemedım değişik bir tarıf olmus ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor, tam bir kalori bombası, ben değil ama Deniz için alternatif bir tatlı olabilir:) Dergileri merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Pırpır sana nasıl yorum yazacağımı çözemedim.Dergilerin çok güzel ;)

    Sevgilerimle çok çabuk hazırlanan ve çat kapı gelen misafirler için birebir tarif ;)

    Zeymuran mutlaka denemelisin ;)

    Fadiş zaten fazla yiyemiyorsun,tadımlık yemek yeterli ;)

    YanıtlaSil
  6. Alttaki kayısıların görüntüsü bana kabak tatlısını anımsattı biraz. O da bol cevizle süper olur ya, benzer lezzetler olduğunu düşündüm bu anlamda. Kabak tatlısını çok sevdiğimi düşünürsek, bu da bir alternatif olabilir benim için. Deneyeceğim. =) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Sheydosh haklisin görüntüsü kabak tatlisini animsatiyor.Bu biraz daha eksimsi ve tatli karisimi,farkli bir lezzet ;)

    YanıtlaSil
  8. kuru kayisiyi cok severim, tereyag ile daha da guzel olmus olmali. denemeli... ellerine saglik, sevgiler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder