Cumartesi Tarifleri: Tahinli Çörek

Aslında bu tarifden yana biraz dertliydim. Çünkü tarifi verirken hep tahinin üzerine şekeri serpiştirin denir ama ölçü verilmezdi. İşte bu deneyimle 2 defa hüsrana uğradım ve acı çöreklerimle ziya olan malzememe ve harcadığım emeğe üzülmüştüm. Sonra kendim bir ölçü belirleyip denedim ve güzel oldu. Bu hem sıcak hemde soğukken,ertesi günlerde de nefis bir lezzet olarak yenilebilir.
150ml yoğurt
150ml ılık süt
yarım bardak ılık su
2 Yumurta (1 sarısı üzerine gelicek)
2 Y.K. Şeker
1 Tatlı K. Tuz
1 Paket Kuru Maya
Aldığı kadar un
Sıvı Yağ (açarken kullanıcaz)
İçine
1 Bardak Tahin
1 Bardak Şeker
dövülmüş ceviz
1yumurta sarısı üzerine sürmek için ayrılır. Sıvı yağ dışında tüm malzemeler karıştırılıp yumuşak bir hamur hazırlanır.Ilık bir ortamda yarım saat bekletilir.
Bu esnada şeker ve tahin iyice karıştırılır.
Bekleyen hamurun önce havası alınır,yani elde biraz yoğrulur ve 2 parçaya ayrılır. (Fırını 180 dereyece alalım)
Her bir parça olabildiğince ince açılır. Bunun için belli bir ebat sonra (hamurda kendini çektiği için) sıvı yağ sürüp hamuru elimle açtım. İçine iyice tahinli karışım sürülür. Üzerine,ne kadar isterseniz,biz tamamını kaplıyacak şekilde dövülmüş ceviz serptik.Sonra hafif bastırarak rulo yapılır.Sonra rulolar 2 parmak kalınlığında dilimlenip,yandan akmadan hemen tepsiye düz bir şekilde dizilir.
Aynı işlem 2 hamur ile yapılır. Bu ölçülerle yanyana dizince 1 tepsi çıkıyor. Yumurta sarısını sürüp fırına verilir. Üzeri kızarıncaya kadar fırında kalır. Arzuya göre üzerine pudra şekeri serpilir. Afiyet olsun ;)

Birde denediğim başka tariflerden yazmak istiyorum. Sultan Sarmasından çokca bahsedilir,övülür. Ben beğenmedim. Tadı bana pek hitap etmedi. Hoş bir görüntü ama tadı zayıf geldi. Tarifi vermiyorum birçok siteden alabilirsiniz.

Bu minik lezzetleri ise sevgili Ufuk'un sayfasından aldım. Evde ıspanak olmadığı için sade yaptım. Harika oldu, mutlaka denemenizi öneririm. Tarif burada.. (Ufuk'tan denediğim her tariften memnun kaldım, tavsiye ederim)

Cumartesi Tariflerini bu aralar biraz aksatmış oldum. Twitter'da paylaştığım gibi ev kalabalık olunca resim çekemeden yemekler yenince bende resimsiz tarif eklemek istemiyorum. Neyse.. Herkese huzurlu ve güzel bir haftasonu diliyorum ;)

Yorumlar

  1. off offf öyle özledim ki çörek börek yapmayıda yemeyide :( biliyodum bekliyodum cumartesi tariflerinden bomba bişiler :S

    YanıtlaSil
  2. hem de tahin tahin diye adeta aşerdiğim şu günlerde ..

    YanıtlaSil
  3. Denenip, beğenilmesi beni çok mutlu etti. Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  4. Tekrar tesekkür ederim tarif icin

    YanıtlaSil

Yorum Gönder