Cumartesi Tarifleri - Kırmızı meyveli Tartcıklar

Bu tatlının adını koymakta baya zorlandım :)
Çünkü biraz evde ne varsa ilen yapılan bu tartcıklar inanılmaz güzel oldu.
Isırınca kıtır kıtır tartın içinden akan sıcak frambuazlar hoş bir tat bırakıyor damakta. Gelelim tarife 
Tart Hamuru için
250gr. Un
175 gr. Şeker
50 ml soğuk Su
1 tutam Tuz
İçi için
500 gr. dondurulmuş Frambuaz (böğürtlen) ne varsa
80 gr. Kahverengi Şeker
30 gr. Beyaz Şeker
2 Y.K. Un
2. Y.K. Limon Suyu
Üzeri için
2 Y.K. Un
2. Y.K. Kahverengi Şeker
2 Y.K. Tereyağ
40 gr. dövülmüş Fındık
Muffin Kalıplarında yaptım
Tart Hamuru için tüm malzeme hızlı bir şekilde yoğurularak hamur haline getirilir. Ben tart hamurlarında dinlenme işlemini kalıba yaydıktan sonra uyguluyorum. Hamuru 12 eşit parçaya bölüp isterseniz muffin kağıdın içerisine,isterseniz yağlanmış muffin kalıbına biraz açıp elimle kalıba yerleştiriyorum.
Hamuru buzdolabında bekletiyorum. Üzeri için Strudel hamuruda aynı şekilde hazırlayıp buzdolabında dinlenmeye alıyorum.(Bu hamuru yuvarlayıp folyoya sarıp bekletiyorum). Şimdi derin dondurucudan frambuazları çıkarıp oda sıcaklığında bekletiyorum Yarım saat sonra fırını 180 dereceye alıyorum, Tart Muffinleri buzdolabından çıkarıyorum. İç malzemeleri karıştırıp kaşıkla tartlara eşit şekilde dolduruyoruz. Önceden ısınmış fırında 45 dakika hafif kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkarıp hızlı bir şekilde diğer işleme geçiyorz. Strudel hamuru çıkarıp tartların üzerlerine rendeliyoruz. Bu işlemi elimizle parça parça koparıpda yerleştirebiliriz. Sonra tekrar fırına atıp yaklaşık 20 dakika kadar bekletiyoruz. Lütfen saatleri kendi fırınınıza dikkate alarak ayarlayın. Bazı fırınlarda 40 dakika fazla olurken bazılarında ise tam oluyor. Tabakları biraz kenara ayırdığım frambuazların suyu ile süsledim. Afiyet olsun ;)

Yorumlar

  1. Anneme kesinlikle bunu yaptırmalıyım! Ben henüz yapmayı beceremiyorumda :D

    YanıtlaSil
  2. Bence dene mutlaka yapabilirsin.Tabii annenin elinden ayri bir lezzeti oluyor herseyin o ayri.Simdiden Afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder