Cumartesi tarifleri: Limon Soslu Hindistancevizli Kurabiye

Bazı yemek siteleri vardır,onlara sonuna kadar güvenirsiniz. O da parmakla sayılır. Mesela Yeşim'in sitesi en güvenilir tariflerin yer aldığı sanal bir lezzet mekanıdır. Ben kefil oluyorum. Farklılık,lezzet,yanılgısız denediğiniz herşeyden memnun kalırsınız.
Kendisinden bahsetmiştim. Özellikle tam portakallı ve bu kurabiyenin hamuru her zaman buzluğumda vardır. Dayanılmazımdır.Biraz tehlikelidir,çünkü bağımlılık yapar ama garantidir ;)
Ben kendi arşivimde olsun diye buraya da yazıyorum.Ama siz mutlaka tarifin sahibine ve diğer harika tariflerine bakın.Kolay gelsin ;)
Malzemeler:
1 paket erimiş tereyağı(250 gr' lık)
2 çay bardağı tozşeker
1 türk kahvesi fincanı hindistancevizi rendesi
1 paket vanilya
1 yumurta
1 limon kabuğu rendesi
1 limonsuyu
KABARTMA TOZU KULLANILMIYOR.
un (aldığı kadar)
Sosu:
Limon suyuna üzerine krema kıvamına gelecek kadar pudra şekeri ilave ediyoruz.
& hindistancevizi rendesi
Yapılışı:
Hamuru kulak memesi kıvamında yoğurup merdane ile 1 cm kalınlıkta açıyoruz.Yeşim kalp almış ben yuvarlak kalıp ile kestim.
Kağıt kaplı tepsiye dizip beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz.
Fırından alınca soğutup üzerine sosunu sürüp hindistancevizine buluyoruz.
Resim çekerken yanına koydum diğer kurabiyeleri:İnternetten bulacağınız tüm tahinli kurabiyeler aynı.Ben tahin yerine haşhaş ezmesi ekledim,üzerine de dövülmüş fındık..

Yorumlar

  1. canım benim ya beğenmene çok sevindim.keşke seni evimdede ağırlamak mümkün olsaydı bundan onur duyardım.güzel gönlüne sağlık.öpüyorum anne kız sizi...güzel bir hafta szin olsun.sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder