Sinema SOhbet

Sinemadan yazmaya başlamışken bu konuyu biraz daha açmak istedim. Hiç düşünmeden en çok sevdiğin film(ler) hangisi diye sorsalar (evet ben kendi kendime soruyorum :) ) en sevdiğim oyuncuların başında gelen Tom Hanks'in 1)Sleepless in Seattle,2)You’ve Got Mail ve neredeysa tüm Tom Hanks filmleri diyebilirim. Bu iki film bana izlerken huzur veriyor.Ölümsüz bir sığınak gibi. Tom Hanks mimikleri,bakışları kısaca oyunculuğu ile beni büyüleyen bir aktris. Onu izlerken o filmi,konuyu yaşıyor gibiyim.. Aynı şekilde Anthony Hopkins'e de hayranım.
Oyuncu bana filmi yaşatan, o filme konsantre olmamı sağlayan kişidir. Fazla kırıtan, fazla abartılı insanları sevmiyorum.

Belki bilirsiniz 'Knight Rider' yani David Hasselhoff'un 80'li yıllarda, hatta sonrası benim gibi 90'lı yılların çocuklarınıda ekran başına kitleyen 'Kara Şimşek' dizinin yeni bir versiyonu çekilmişti ve diziyi meraktan izlemeye karar verdim. Aman Tanrım, orada harcanan paraya yazık dedim! Bu ne vahşet bu ne katliam?! Miss Body ve Mr.Body misali,yarı çıplak, baygın bakışlı,bol estetikli tipler vardı! 5 üniversite bitirmişler ve en fazla 25 yaşındalar düşünsenize. Oyunculuk sıfır yarı çıplak tiplerle film mi olur? Eğer 20li yaşlarda adamların 4-5 doktorası artı Miss Perfect görüntüsü var ise, ve de erotizm ağırlıklı sahneler ağır basıyor, buna benzer daha fazla mantık hatası varsa bu bence gerçek seyirciye büyük bir saygısızlık demektir. Seyirciyi kandırmanın bedeli 2 bölüm sonra bitmektir! Dizinin varlığından çoğu insanın haberi bile yok (Bazı CSİ dizilerinde de ajanların topuklu ayakkabi,versace kılıklı katil avına çıktığını görmek beni bu dizilere bakmama kararı aldırmıştı..)
Zaten kült olmuş dizileri tekrarlamak bana pek doğru gelmiyor. Ondan iyi olamazsın,kötü olmak niye :/ Bu hem aynı yemeği 2.kez pişirip sunmak gibi bişey :P
Neyse,ayy konuyu çok dağıttım.
Burada daha çok sanat,moda vb. konulardan yazsamda okuduğum meslek bambaşka birşey.Ve bu alanda zamanında staj yapmıştım. Bununda etkisiyle Matrix gibi Bilgisayar Animasyonlu filmlere bayılırım :) Matrix, Avatar  Science-Fiction filmlerini orada harcanan emeğide düşündükçe hayranlığım artıyor. İnsanların hayal gücünü,yaratıcılığını paylaştıkları buna benzer farklı ça
Komedi zor iş.. Duygusal Komedi'yi de severiz ama konu ilk an akla gelenler olunca maalesef şu anda aklıma gelmiyor :/ Gelince yazarım ;)
The Lake House'da senaryosu akılda kalan iki sevdiğim oyuncunun oynadığı keyifle izlenebilecek bir film..
Normalinde fazla ağlayan biri değilim ama film izlerken acaip sulugözlüyümdür. Konu sevmediğim filmlere gelince.Sonu mutlu son olmayan (The Green Mile), ve gerçek ihtimali olabilen drama'lara gelemem. Çok etkilenirim. Uzun süre kendime gelemem.
Mesela Pazartesi günü gelen misafir ve Barış Falay'ın oyunculuğa hayran olan annemde' izliyor diye oturup o gün Ezel'i izledim. Bir defa dizi müziklerine bayıldım. Müzik'de bir yapıtın en önemli parçalarından biri. Barış Falay'ın babasını oynayan adamın başına gelen o sahne, baba ve oğulun o sahneleri beni resmen perişan etti. Tamam misafir yabancı değildi ve herkesin gözü doldu ama ben resmen hüngür hüngür ağladım! Hayatta böyle haksızlıkla yaşarken ölmüş iyi insanları düşündüm..Ve o sahnenin etkisinden hala kurtulamadım. O yüzden dramlar bana göre değil..
Hey seni nasıl unuttum harika oyuncu Jean Reno ve 22 Bullets (ve tüm Aksiyon filmleri)..
Sonra.. Pride & Prejudice

Aslında bu liste böyle uzar gider ama düşünmeden İlk aklıma gelenler bunlar..
Bir daha sinema hakkında yazarsan beğendiğim ve beğenmediğim filmleri listelemek istiyorum. Sizlerin fikirlerini,sevdiklerinizi,sevmediklerinizi,konu hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum..

Türk Oyuncularından unutmadan ilk aklıma gelenleride yazmadan bitirmiyim istedim. Oyunculuğuna hayran olduğum : Haluk Bilginer.tabii ki eski türk filmleri ve o filmlerde emek veren tüm gerçek sanatçılar :), Mehmet Aslantuğ,.. hmmm..başka?? :)
Başka başka?... Biri artık bana dur desin! ;)

Yorumlar

  1. Tom Hanks´i benimde cok begendigim bir oyuncu.
    Türk oyuncularimizdan ilk aklima gelende $ener $en..gönül yarasinda filmin ba$inda bir sahne vardi belki hatirlarsin. Doguda bir sinifin icinde gezen bir cift eski ayakabi.
    Bu sahneye izlerken cok etkilenmi$tim.

    YanıtlaSil
  2. Fransız öpücüğü,eski klasikler,ama en sevdiğim yurttaş kane ve orson wels.

    YanıtlaSil
  3. Mutlu sonları severim hatta mümkünse sonunun iyi biteceğini filmin gidişatından hemen bileyim, dozunda aksiyon ve macera filmlerini, gizemli hikayeleri severim. Fantastik kurgular hoşuma gider. Jane Austen uyarlamalarını tekrar tekrar seyredebilirim. Harry ve Sally yi bilirsin işte ben bu hikayeyi çok sevmiştim. Yüzüklerin efendisini, matrixi, yeşil yolu, altıncı hissi de unutmamak lazım. Gençliğimde kalan, severek izlediğim diziler ise Mc Gayver(yanlış yazmış olabilirim), A takımı, MRS. Marbel, Uzay yolu, Küçük evdi. Şimdi hiç bir diziyi seyretmiyorum. Bazen Kadın ve erkek dizisine denk geliyorum ona bakıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Bende beni geren ve off nolucak şimdi dedirten filmleri sevmem mesela''kusursuz fırtına''gibi...
    Birde Nothing Hill,fransız öpücüğü gibi filmleri de tekrar tekrar izlesem bıkmam her defasında tekrarladığım replikler bile var:))

    YanıtlaSil
  5. sayfada pride&prejudice afişini görünce hemen bu yazıyı açtım. yeni izlemiş olduğumdan hala etkisindeyim. aynı eserin bir de dizi versiyonu var bbc tarafından hazırlanmış 6 bölümlük mini bir dizi ve filmde yer verilmeyen bazı olaylar da var. belki de önce diziyi izlediğimdendir, dizi versiyonunu daha çok beğendiğimi söyleyebilirim. tavsiye ederim. aynı şekilde tom hanks de çok sevdiğim aktörlerden ilk filmlerini izlememiştim onlar da güzeldir tahminimce :)

    YanıtlaSil
  6. Adsiz, ben bu dedigin diziyi bir arastiriyim.Tesekkür ederim haber verdigin icin. Bende Tom Hanks´in eski filmlerini izlemeni öneririm.Mutlaka battaniyenin altinda,elinde sicak cay veya cikolata olsun ;)

    YanıtlaSil
  7. Filmde Lizzy'yi daha hoş buldum ben, ama Darcy karakteri dizide daha bir hayran bıraktırıyor kendisine:) Tom Hanks'in eski filmlerini de ekliyorum listeme:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder