Cumartesi Tarifleri: Tibet Usülü Patates Kavurması



Televizyonda Tibet hakkında belgesel gösterilirken eşim mutfakta ‘bayılacaksın’ dediği bu yemeği yapıyordu. Ayrıca Uzakdoğuya özgün baharatları kullanmıştı. Bende ‘eşimin yemeği’ gibi adlandırmak yerine bu ismi daha uygun buldum. Birde kendisi Buddha gibi sakin ve sabırlı olduğu için belki..
Bu yemeği sonrasında değiştirerek kendine özgünleştirmiş ve bana önce belki burun kıvırırım diye malzemeleri vermemişti. Tadına bakıp ‘bunu haftada bir yapmalısın’, diyince tarifi öğrenip paylaşmak istedim. Ailenize ve misafirlerinize yapacağınız en iyi patates tariflerinden biri olucaktır.
Malzemeler:
1 kilo Patates
2-3 Yemek kaşığı sıvıyağ
3 Çay kaşığı toz Zerdeçal
3 Yemek kaşığı Sambal Oelek (Uzakdoğu malzemeleri satan marketlerde bulabilirsiniz. Yoksa biber ve domates salçası,tuz, toz kırmızı biber karışımıda kullanabilirsiniz)
1,5 bardak (300ml Yoğurt)
Tuz
Hazırlanışı:
Patatesler tuzlu suda, hafif yumuşayana fakat tam pişmemiş olarak haşlanır. Bu papatesin büyüklüğü & ocağa göre değişir. Biz yaklaşık 12 dakika kaynattık.
Patateslerin suyu süzülür,kabukları soyulup dilimlenir. (Daha çabuk olsun diyorsanız patateslerin kabuklarını haşlamadan soyun)
Fırın 180 dereceye açılır.
Genişçe bir tavada önce yağı ısıtıp geriye kalan diğer malzemeleri ekleyip karıştırılır. Kapağı açık yaklaşık 3-4 dakika kaynatılır. Bu karışıma patatesler eklenip sosa bulanana kadar birkaç defa karıştırılır. Tavadadaki patatesli karışım tepsiye dökülüp 180 derece fırında yaklaşık 35-40 dakika pişirilir. Resimde göründüğü gibi sos katılaşıp patatesler yumuşayınca hazır demektir.
Biz yanına Azeri Pilavı yaptık. Afiyet olsun.. ;)

Yorumlar

  1. Dün denedim bu tarifi çok güzel oldu. Sizi andım yerken. Teşekkürler paylaştığınız için. Güzel kızınızada öpüyorum!

    Merve

    YanıtlaSil
  2. L@L aa ne güzel,nasil sevindim. Böyle geri dönüsümler beni hep mutlu ediyor.Ellerine saglik.Bizde öperiz ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder