Bahçeden sebze meyve ..

İnternet satış, ürün pazarlama, tasarım ve pazarlama fikirleri başlıklı yazımdaki sorduğum soruyu kendim de cevaplayıp birkaç satırlık bir yazı hazırlamayacağım. Ve bu konuda, artı yardımcı olacak birçok kaynakla (mesela kumaş basımı en ucuz nerede yapılır vb.) ilgili yazılarda hazırlayacağım.

Fakat bu günlerde bahçemizin bize ihtiyacı olduğunu gördüm. Aslında uzun zamandır bu konuyu yazmak ve bahçe ile birlikte resimlemek istiyorum ama
şu makinayı alıp aşağıya inmeye bir türlü zaman ayırmadım. Ne zaman bahçede olsam elimde ya bir çaydanlık, meyve ve sebzeleri toplamak için sepet yada benzer birşey olur.
(Kiraz ağaçlarının ve elma ağaçlarını dalında beyaz çiçekleri ile resimlemek isterdim ama dedim ya bir türlü kısmet olmadı. )

Mesela Yaban mersini, Kuşüzümü, Ahududu, Ravent, Vişne ve Kirazları toplayalı çok oldu. Sanırsam Mayıs gibi başladık. Tüm meyveler reçel,komposto,marmelat yapıldı, konu komşuya eşe dosta dağıtıldı.
Bu sene özellikle kayınbabamın ektikleri çok bereketli çıktı gerçekten. O kadar yıl sonra emekli olunca bence yaşlılar için en güzel uğraşlardan biri bahçe işi.
Sanırsam 1 aydır kabak da oldu. Birçoğu çiçeklerinden dolma yapıyor ama bizde pek yapan ve bilen yok. Nedense kabak ve serada yetişen salatalıkların dikenleri benim elime batarken ailenin diğer fertleri hiç oralı olmadan tutup koparabiliyorlar. Çok mu nazlıyım ne?
Bu sene salatalıkların bazıları çok komik şekilde büyüdüler. Ayrıca fasulye sarmaşıkları da kaç zamandır dolu dolu. Domatesler daha yeşil ama arada tek tük kızaran çıkıyor. Havuç,patates çok bereketli olan diğer sebze ve meyvelere göre biraz daha nazlılar bu sene ama yinede eşe dosta bile verebildik.
Melisa, Nane, Kekik, ve özellikle Biberiye çok iyi yetiştiler. Kereviz,Maydonoz, Elma ağaçları (hem ekşi hem tatlı) ve Alabaşlarda aynı şekilde. Üzümlerde çok iyi gidiyor.
Fakat reyhan ve çileklerimiz bu sene biraz naz yaptı maalesef.
Evet birde marul ve akrabalarını unutuyordum. Birçok sebze & meyveyide bağış yaptık ama bizi, yedi kat yabancıyı bırakın bağış yaptığımız yer bile artık yeşillik/marul görmek istemiyordu :P Nasıl yetiştiler onlar öyle?!
Birde bizim Kara erik ağacımız varki bu sene meyvelerin ağırlığından dalları koptu. Reçel,taze Erik suyu, konu komşu, bağış eş dost derken hala birton var dalında. Reçelde çok oldu. Acaba komposto yapıp kavanozlarda saklayabilirmiyim? Ne kadar dayanır?

(Fotoğraf: Biraz önce bahçeden (temizlemeye başladığım) fasulye, komik salatalıklar  ,kabak, kızarmış domates ve yere düşen erikleri toplayıp geldim. Kavanozdaki: Erik reçeli)

Yorumlar

  1. merhaba arkadaşım erik suyunu benim teyzem yapar sadece erik degil üzüm ve aklına gelebilecek herşeyden yapar ve onlar sıcakken kola şişesine koyar sıkıca kapatır tıpkı konserve yapar gibi sonra serin yerde yada dolapta mufaza eder
    ne zaman gidersek gidelim mutlaka açar ve ikram eder
    ben yapmadım ama bu şekilde yaptığını söylemişti dene istersen
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim Sevilcim. Bende dün biraz su ve şekerle kaynattım, yalnız ılıtıp şişelere doldurdum. Bir dahaki sefere sıcak sıcak doldururum ;) Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Günaydin tatlim,
    annemle babamda bahce yapiyor.Bizde mayisdan beri bahceden yiyoruz.:) Bahce i$i hem bereketli hemde saglikli!
    Kabak cicegi dolmasina gelince, cok severim.Renginden ve $eklinden dolayida cok süslü gözüküyor.:)

    P.s.:Canim biz fazladan kalan eriklerin cekirdeklerini cikarip,paketleyip buzluga koyuyoruz. Ki$in erikli pasta iyi gidiyor.
    Nur ein Tipp!;)

    YanıtlaSil
  4. Günaydın canım bu eriklerin çekirdeklerini çıkartıp buzluğa atma fikrini duymuş ama emin olamamıştım. Şimdi sende söyleyince emin oldum. Mutlaka yapacağım ;) Gerçekten bahçe işi hem zevkli, hem sağlıklı hemde bereketli. Size kolay gelsin ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder