Enginar Kemirmece - Cumartesi Tarifleri

Aslında bu ismi başka bir blogta okumuştum. O blog bunu farklı hazırlamıştı. Hatta yorum bile yapmıştım, ve anneannemin tarifi diye bahsetmiştim. Ama hangi blog olduğunu hatırlamıyorum, umarım kendisi beni bulur..

Enginar Kemirmece
1 adet Enginar
¼ demet maydonoz
5 YK rendelenmiş kaşar peyniri
Tuz
Zeytinyağı
Limon

Maydanozu ve enginarı yıkıyoruz.
Maydanozun saplarını kesip bıçakla doğruyoruz.
Enginarın sapını kesip tencereye yaprakları üst kısma gelecek şekilde yerleştiriyoruz.

Yaprakları ellerimizle aralayıp içini kaşarpeynirin ve maydonozların yarısını yerşeltiriyoruz.

Tencerenin içine enginarın yarısına gelecek kadar soğuk su ile doldurup ocakta kaynamaya bırakıyoruz.
Kaynayınca orta ateşte pişirmeye devam ediyoruz. Arasıra tencereyi aralayıp geriye kalan
Kaşarı ve maydonozu enginarın üzerine serpiştiriyoruz.
Pişirme süresi 35-40 dakika.
Ocaktan aldığımız enginarı süzdükten sonra tabağa oturtuyoruz.
Üzerine zeytinyağı, limonsuyu gezdirip biraz tuz serpiştiriyoruz.
Akşamüzeri dostlarla sohbet eşliğinde enginarın yapraklarını koparıp etli kısmından yukarı
doğru kemiriyoruz.


Afiyet olsun ;)

Yorumlar

  1. Muhteşem bunlar!
    Ama seni niye kıskandım dersin? Benim cevizli sucuğum bitti de ondan. Bitmese yerdim şimdi. (Neyse Brezilya Kurukahvecisi'ni aradım geçen gün, sipariş versem, parasını yatırsam kargoyla yollar mısınız dedim yollarız dediler. Yaşasın!)

    YanıtlaSil
  2. Buna sevindim şimdi. Umarım kısa zamanda eline ulaşır ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder