Depresyona Karşı Tatlı Bir Savaş


Elif'in doğumundan sonra tebrik etmek için uzun yıllar bile görüşmediğim insanlar aradı. Hayat bazen insanları başka yerlere, başka yollara savurabiliyor, Tıpkı sonbaharda farklı yönlere savrulan yapraklar gibi. İşte farkında olmadan veya istemeden koptuğum insanların araması beni gerçekten mutlu etti. Ama
ayda bir de olsa telefonlaştığım, özel facebook adresimden görüştüğüm (ki orada sadece yakın arkadaşlar,birkaç okuldan kalan arkadaş ve yakın akraba,ailem var) bir arkadaşım aramadı. Bu haftanın başında aklıma geldi ve ben aradım. Cep telefonu kapanmıştı. Sonunda işyerinden ulaştım. Hamileliğimden bile haberi yoktu.
Eşinden ayrılmış hemde çok sevimsiz bir şekilde. İyi bir iş, sağlam bir diploma ile maddi olarak sıkıntı çekmiyor, ama 2.5 yaşındaki kızım babasına çok düşkündü diyor.
Şu anda benim için 45 dakika telefon görüşmesi gerçekten uzun bir zaman. Dolu dolu konuştuk. Haftasonu kızı annesinin yanında kalıcakmış. Sende gelebilseydin güzel olurdu dedi. Yanında olmak isterdim gerçekten.
Başkasının depresyonuna ortak olmakda çok başarılıyımdır, bu konuda hiç mütevazi olamıycam. Kendi derdime asla ağlayamayan ben, bir filme başka hikayeleri salya sümük dökmekde yarışırım. Neyse.. Ne yapsam diye sorduğunda aklıma şöyle bir liste hazırlamak geldi.
Sizinle de paylaşmak istedim.
Sırf yemek konusunda arkadaşımı serbest bıraktım. Çünkü neredeyse 32 beden olan kendisi depresyonda yemekten kesilenlerden. (ah ah)
Ben olsam böyle yapardım dedim. Siz neler yapardınız? Sizce neler eksik olmamalı? 
Sizin Depresyonlu Akşamınızın Olmazsa Olmazları Nelerdir?

1.) Ağlatacak,içim içim sızlatacak ama sonunda mutlu sona erecek bir film şart. (Tatlı Meleğim- Türkan Şoray /Ediz Hun)
2.) Boyu Devrilesi Sevgiliyi aratmayacak, sımsıkı sarılacağımız bir Battaniye (Karaca Home)
3.) Gözyaşı Salya Sümük için bolca peçete, tuvalet kağıdı farketmez..
4.) Battı Balık yan gitmesin. Tatlıysa Şeyda'nın sağlıklı İrmik Helvasını götürelim..
5.) Bize bizi ince gösterecek sihirli bir ayna lazım..
6.) Makyajın dibini görelim güzelleşelim ( Oje & Lipstick Essence Autumn , Rimel Lancome Hypnose Doll Lashes Mascara )
7.) Üstü Kaval Altı Şişhane mi,yoksa tersimi karar verip mesela hormonların da etkisiyle gözümüze tombik görünen bacaklarımızı seksi topuklularla güzelleştirelim (Ayakkabı-Tods)
8.) Birde Cingili Mingili bir Etekle sihirli aynamızın önünden geçip arada biriken pis peçeteleri atmaya gidelim (Etek - Lena Hoschek)
9.) Gazlı şekerli içeceklerle içimizi gazman'a çevirmeden, Şeyda'nın sağlıklı ve tatlı meyve sularını içelim..
10.) Hızımı alamadık, Dirty Dancing ile geceyi bitirelim. Bitmez demeyin, 2.filme depresyon bile gözünü açık tutamaz..

Yorumlar