DİY: Adım adım Oyuncak Ev Yapımı

Kızım bu aralar ev ve kedi yi ağzından düşürmüyor. Sürekli kedi veya ev çiz diyor. Kedili ve evli herşeye bayılıyor. Burada paylaştığım bebeğini de ihmal etmemesi beni çok mutlu etti tabii. Bu defa ev dikmeye karar verdim. Belki şu anda ilginizi çekmeyebilir ama birgün canınız isterse elinizin altında bulunsun diye paylaşmak istedim. 
Öncelikle birbirine yakışan kumaşları seçtim. Bu kumaşları önceden yıkadım. Büyük bir ihtimal çocuklarımız ağzına götüreceği için kumaşların önceden yıkanmasını tavsiye ederim. Sonra alt karede göründüğü gibi Evin kendisi, çatısı, pencere ve kapısı olmak üzere kestim. Ebat isterseniz paylaşabilirim, fakat bu elinizdeki kumaşa göre, kendiniz belirleyebilirsiniz.
Aplikasyon, yani pencere ve kapı ve ev arası üst karede görülen telayı aynı ebatlarda kesip ütüyle ev/ana kumaşın üzerine ütüledim. 
Normal dikiş ayarım 2,5 iken burada 1,5 a getirdim ve 3 defa üzerinden geçtim.
Aynı şekilde pencere ve kapı tokmağını da diktim. 
Pencerelere küçük parça kumaşla perde diktim :) 
Kumaşın arka kısmına 'Home Sweet Home' yazısını yazdım. İlk kelimeyi ana kumaşın üzerine diğerlerinide kapı ve pencerede kullandığım kumaşların üzerine yaptım. Ben tembel usülü tükenmez kalemle yazıp yine üzerinden 2-3 defa dikişle geçtim. (Kalemle yazılan kesinlikle görünmüyor..) Tabii kumaşları arasında tela ile önceden ana kumaşın üzerine ütüledim. Bu kumaşların dikerken çekmesini ve kenarlarından buruşmasını da önlüyor.
Kapıya, perde kumaşlarından kalan kumaşla birde kalp diktim :)
Ardından evi ve çatısını üst karedeki şekilde iğneleyip diktim.
Dikişlerin ardından mutlaka overlok veya zikzak dikişle geçmenizi öneririm.
Sonra evin ön ve arka kısmını, kumaşların sağ tarafı üst üste gelecek şekilde(yani kumaşın ön tarafı) iğneleyerek diktim. Kapı bölümünün bir tarafından başlayıp diğer ucuna kadar, arada biraz boşluk bırakana kadar dikip, sağ kısmı dışa gelecek şekilde (üstteki kare) çevirdim. İçini pamukla doldurdum. (Bu pamuklar kumaşçıda satılıyor)
En son açıkta kalan kısmını iğneleyip diktim. Ve evimiz hazırdı..
Kızımın enerjisi bugün o kadar yüksekti ki, gez gez bitiremedik. Fotoğraf çekmek akşama kısmet oldu.
Yarın gün ışığında çekip paylaşmayı düşünüyorum. En azından bu ve buna benzer çalışmalar için fikir olsun istedim. Evinizin şekli şemali tamamen sizin hayalgücünüze bağlı. Neyi nasıl istiyorsanız yapabilirsiniz. Keyifli ve komik evciliklere vesile olması dileğiyle, hoşçakalın ;)

Yorumlar

  1. Masallah ne kadar beceriklisiniz!harika oldu

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık çok cici olmuş,benim bile oynayasım geldi,bizde araba araba diye sayılıyoruz ama,tekeri dönmeyen arabaların hiç değeri yok bizim için:)

    YanıtlaSil
  3. heehhe cok eglenceli bi ev olmuş, senin tızın uzun bi süre o evde yaşan bence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin tızın gelse evi mevi bırakır bizim ki ;)

      Sil
  4. Harika çok güzel yapmışsın, prenses güle güle kullansın:)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş canım ya,güle güle kullansın ufaklık..
    Emeğine sağlık..:))

    YanıtlaSil
  6. çalışmaya bayıldım, ellerinize sağlık. ben de benzer şeyler yapıyorum

    http://esrayagiz.blogspot.com/2012/12/kese-suslemeli-egitici-yastk.html

    keçeden yaptığım eğitici yastık. yaşasın üretken anneler, yaşasın annelerinin yaptığını oyuncağı elinden düşürmeyen bebeler :))

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım, çok güzel olmuş...miniş de güle güle oynasın inşaAllah ;)

    YanıtlaSil
  8. çok sevimli olmuş çok beğendim...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş bende ilerde bi bebişim olursa oyuncaklarını kendim dikeceğim :') sizi takip edip notlarımı alıyorum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder