Ricotta Hotcakes - Lor Peynirli Pankek Tarifi



Lor peyniri bir pankekin tadını bu kadar değiştirir mi? Evet değiştiriyor. Benim
Japon ve Avustralya sitelerinde sık rastladığım Ricotta Hotcakes tarifini (ki birçok tarif var) çok az değişikliklerle uyguladım.
Tarif Şöyle
200 gr lor Peyniri /Ricotta
2 yumurta
100 ml süt /badem/yulaf vb. süt
100 gr. Karabuğday unu (normal un yerine kullandım)
yarım limon kabuğu rendesi
2 ç.k. kabartma tozu
1 tutam deniz tuzu

Hindistancevizi yağı

İçine tatlandırıcı gelmiyor. Bende eklemedim. Sonradan üzerine Akçaağaç şurubu (Maple Syrup) ekledim. Tabii ki bal da çok güzel olur. Veya yakıştırdığınız herhangi bir tatlandırıcıyı kullanabilirsiniz. Limon kabuğu rendesini ben tarife ekledim. İnanılmaz bir ferahlık katıyor ve lor'a çok yakışıyor.

Yumurta,lor mikserle iyice karıştırılır. Sırayla diğer malzemeler eklenip mikserle karıştırılır.
Tava ocağın üzerine alınıp ısıtılır. Hindistancevizi yağı eklenir. Hamur kaşıkla tavaya konulur. Ben hamuru koyarken ocaktan kenara alıp koyup 2 kaşık koyuyorum. Kaşıkla tepelemesine koyup yaymıyorum, çünkü ocağın üstünde zaten kendisi yayılıyor.
 Arkalı önlü kızarana kadar, orta ateşten biraz yüksek sıcaklıkta pişiriyorum.
Yanına dilediğiniz meyveleri ekleyebilirsiniz. Avokado ve çilek kombinasyonu bence çok yakışıyor.
Denerseniz şimdiden afiyet olsun.
Benim gibi haftasonu kaçamak yaptıysanız bu kahvaltı tam size göre. 
Beni :
pinterest 

Yorumlar