En Sağlıklı Sütlaç Nasıl Yapılır?


Herkese sağlıklı,huzurlu ve mutlu bir haftasonu dilerim.

Kusura bakmayın sütlaç diye başlıyor tarif ama, tadı sütlaç gibi de olsa, içinde ne süt, ne pirinç ne de şeker var. (Ama tadı 100% sütlaç gibi ;) )
Aslında olay şu:
Büyük kızım sütlacı çok seviyor. Genelde yaptığımızda, şekeri zaten çok az koysak da içinde pirinç ve süt var. E tabii sütlaç nasıl olucak diyorsunuz. 
Ben sağlıklı beslenmeye başladığımdan beri şuna dikkat ederim: Amaç sevdiğimiz yiyeceklerden tamamen vazgeçmek değil. Bunu sık sık da belirtiyorum burda. Eğer bunu yaparsak sonuç yine hüsran olur. O kısır döngüye girmemek için önemli olan benim için alternatifler üretmek.
Yeri gelir yine , ne biliyim lahmacun da yerim kek de. Asıl amaç bunu azaltmak. Mümkünse sağlıklı malzemelerle yapmak.
Şimdi gelelim tarife.
1/2 (yarım) litre badem sütü (keçi sütü de olabilir. Veya benzeri bir süt, o zaman 1 litre kullanabilirsiniz. Sade badem sütü ağır gelebilir)

1/2 litre su

1 - 1.5 çay bardağı Agave şurubu
2 tatlı kaşığı nişasta

1 ç.b. kinoa /karabuğday /kepekli pirinç

Üzerine tarçın.

Ben bu defa karabuğday kullandım. Karabuğdayı tüm sıvı ile kaynatıp yumuşayana kadar kaynattım. Ufak bir kasede nişastayı suyla karıştırdım. Tenceredeki sıcak badem sütünden nişastaya azar azar ekleyip kaşıkla karıştırdım. Nişastayı da tencereye döküp karıştırdım. Ardından Agava şurubunu ekledim. (Burada tadına bir bakın, yalnız  unutmayın soğuyunca tadı daha tatlı oluyor).
Biraz da kaynatıp kaselere döktüm. Ilımaya başladığı vakit kızımın anaokulundan dönmesine denk geldi. 
Tadı sütlaçdan hiç farklı değil.
 Farklı olsaydı kızım yemezdi. Ama severek iki kase yedi. 
Sütlaç severler için güzel bir alternatif olduğunu düşünüyorum. 
Afiyet, şifa olsun ;)

(Sağlıklı malzemelerle yapılan çikolatalı muzlu kek Tarifi için Tık tık)

Yorumlar