Anne Köftesi Nasıl Yapılır & Fırında Patlıcanlı Köfte



Tekrar youtube'a dönüyorum. Video'nun sonunda da bir mesaj var. 
Siz ne düşünüyorsunuz merak ediyorum.

Her zamanda diyet olmaz derim hep. ;) Bu da o kaçamaklardan biri. (Benim için önemli olan artı eksi 2kg arasında kalabilmek..)

Bu video'ya ek olarak patlıcanlı fırın köfteyi eklemek istiyorum.
Bu tarif ise benim sevdiklerimden. 
Biliyorum fotoğrafın kalitesi iyi değil. 
Yeni makinama kavuştum, bundan sonraki fotoğrafların 
kalitesinin daha iyi olur inşallah. 
En en önemlisi,  çocuklarımın fotoğrafları. İleride bakabileceğimiz kaliteli , güzel fotoğrafların olması. 

Sadece biraz oturup makinayı kurcalamam lazım. Gelelim Patlıcanlı Fırın Yemeğine
Video'da yaptığım gibi köfteleri hazırladıktan sonra buzdolabında beklettim.
Patlıcanları ince dilimleyip çok az yağda kızartıp üzeri peçeteli bir tabakta patlıcanların soğumasını bekledim.
Köfteleri avucumun içinde ince oval bir şekil verip, patlıcanları rulo şeklinde sardım.
Sardıktan sonra cam tepsiye dizdim.
Biber ve domates salçasını suyla açıyorum. Tuz, karabiber ve az pulbiber ekleyip karıştırdım. Bunu patlıcanların üzerine döktüm.
Fırına verip üzeri çok az kızarana kadar pişirdim.
Kızarınca fırından alıp Üzerine Mozarella/kaşar rendesi serpip tekrar fırına verdim.
Yemeğin son halini çekemedim. Çünkü fırından çıktığı an kapı çaldı ve bir arkadaşımızda yemeğimize dahil oldu derken arada kaynadı gitti. Bunlar cepteli ile çekilmiş fotoğraflar


Yanına pilav yakışıyor. Bizimkiler pilavla yedi. Ben kırmızı lahana ve havuçlu salata yedim. Battı balık yan gitmesin diye..


Yorumlar