Unsuz Şekersiz Nefis Bir Pancake Nasıl Yapılır?

Unu tamamen hayatımızdan çıkarmak kolay değil, mesela 'bırak' diyince insanın aklında önce o çok sevdiği yiyecekler beliriyor. Fırından çıkan bir börek, ekmek, ve daha bir sürü hamur işi. Anında vazgeçiyor insan. Ben bunlarsız yapamam diye hemen unu hayatından çıkarma fikrini kafasından siliyor. Bir defa bu şekilde düşünmek birçoğu için ürkütücü ve aslında yalnış. Tamamen vazgeçmek ilk etapta mümkün olmasada, yavaş yavaş farklı malzemelerle unun yerini değiştirebiliriz. Sevdiğimiz yiyeceklerden tamamen vazgeçmiş olmuyoruz. Korku sinyalleri dağılmasın hücrelerimize ;) Sadece deneyerek anlayabiliriz. Katı yasaklar aksini, yani daha çok yememize sebep olabilir. Bu yüzden benim amacım, özellikle de ailem ve kendim için alternatifler üretmek. Bu da onlardan biri.. 
Burada ve burada çok sevdiğimiz yiyeceklerin unsuz versiyonunu paylaşmıştım.
Bende tamamen vazgeçmiş değilim. Ayda 3-4 defa, yani genelde Pazar günleri kalabalık kahvaltılarda karşı koymuyorum :)
Ailem, sadece sabahları ekmek yiyor. Onlar ve kendim için yabancı bloglardan, daha çok pinterest'dan öğrendiğim tarifleri yapıyorum. Umarım tamemen vazgeçebiliriz. Bu da çok sevdiğim bir tarif. Bazen o kadar çok tarif oluyor ki bir yemek için, en sonunda kendim evde ne varsa karıştırıp yapıyorum. Bu da onlardan biri. Hepsinden biraz,atmayson yani :)  Tadı badem ezmesi gibi biraz ..
Malzemeler
1  yumurta
badem sütü
badem unu (ben rondodan çiğ bademi öğüttüm)
1 yumuşamış muz
tarçın
himalaya tuzu

Bazı malzemeler tabii ki opsiyonlu. İsterseniz değişiklik yapabilirsiniz.
Tüm malzemeleri karıştırıp,şu kıvamda bir hamur elde edelim
Çok az zeytinyağında kaşık kaşık ekleyip pişiriyoruz.
Üzerine bal yanına biraz meyve, ceviz, nefis oluyor. Denerseniz şimdiden afiyet olsun.



Yorumlar