Overnight Oats Nedir? - 3 x Sağlıklı Kahvaltı Tarifleri

Overnight Oats 
bu sağlıklı kahvaltı tariflerini bende internet üzerinden,  sağlıklı beslenmeye başladığımdan ve sürekli araştırmaya koyulduğumdan beri tanıştım. 
Bunun bir sürü çeşidi var. Temel malzeme ise
geceden sıvıda bekletilen yulaf ezmesi. Mesela şu yukarıda ki tarif:
Yulaf Ezmesi
Badem Sütü (başka süt/sıvı / yoğurt/labne)
Chia Tohumu (opsiyonlu)
Kakao
Hindistancevizi 
Akçaağaç şurubu (bal/pekmek/agave gibi farklı tatlandırıcılarda olabilir)
Akşamdan hepsini karıştırıp, üzerini kapatıp beklettim.
Ertesi sabah pudding kıvamında olan bu karışımı mango ve hindistancevizi ile süsledim..

 Malzemeler:
Yulaf Ezmesi
Badem Sütü (başka süt/sıvı / yoğurt/labne)
Chia Tohumu (opsiyonlu)
Fındık, ceviz ve badem,
kuru üzüm
tarçın ekleyip karıştırıp geceden beklettim.
Ertesi gün üzerine 
labne (light yoğurt da olur) 
hindistancevizi
tarçın 
ekledim..
Nefis oldu.. ;)

Bunun tadı aynı Aşure gibi oldu.
Bu fotoğrafda akşam hazırlarken çektim. Ertesi sabah puding gibi olmuştu

Yulaf Ezmesi
Badem Sütü (başka süt/sıvı / yoğurt/labne)
Chia Tohumu (opsiyonlu)
Fındık, ceviz ve badem,
kuru üzüm
Nar
Amaranth Patlağı (olmasada olur)

Bunlar sadece birer örnek. Dilediğiniz meyveleri kullanabilirsiniz.
Önemli olan 2 malzeme Yulaf ezmesi ve sıvı ..
Hem sağlıklı hem de uzun süre tok tutuyor. Hergün ekmek yiyen ve diyete /sağlıklı beslenmeye yeni başlayan biri doymaz, çünkü karbonhidrat'da alışkanlık yapar. Tıpkı sigara vb. gibi isterseniz, doymadığını sanar insan. Ama 2 güne alışmanın yanında en önemlisi, insan kendisi daha fit hissediyor. Eskiden ne kadar yorgun geziyormuşum diyorsunuz..
Hayırlı huzurlu akşamlar dilerim ;)


Yorumlar