Bir Kadının Yaşamından 24 Saat / Bir Yüreğin Ölümü - Stefan Zweig - Kitap Yorumu


Stefan Zweig ile ilk bu kitabıyla tanışmıştım. Kitabın içeriğinden çok yazarın kaleminden etkilenmiştim. Bu kitapda iki öykü yer alıyor. İlk öykü,
en başından itibaren gözümün önünde birer film sahnesi gibi canlandı. O genç ve yakışıklı adam, sonra kökleri ve en sonunda bağımlılığın bir insanı ne hale getirebileceği tüylerimi ürpertti. Bir hikayeyi yaşayarak okumak, yani gerçekten adapte olmak bambaşka birşey.
O yüzden etkilendim. Hikayenin bütünü bende büyük bir etki yarattı. İkinci öykü de aynı etkiyi alamadım açıkçası. Bu belki de yaşlı adamla aramızda çok fazla generasyon farkı olmasından kaynaklanıyor olabilir :))) (en az bir yüz yılcık) burda beni etkileyen adamın safra kesesi koliklerinin anlatımı oldu. Bende bunu yaşamış biri olarak, orada bir sızı hissettim.
Genel olarak :1-2 günde okunabilecek , zaman kaybına sebep olmayan, düşündüren bir eser.

Yorumlar

  1. Merhabalar,


    Avusturyalı roman, tiyatro, biyografi yazarı Stefan Zweig'i ilk olarak ''Satranç'' kitabıyla tanımıştım. ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romanını da dün itibariyle bitirdim. ”Olağanüstü Bir Gece”, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimini anlatmaktadır. Romanda beni en çok etkileyen cümle şu iki cümle olmuştu:


    -Kendisini bulmuş olan insan dünyada hiçbir şeyi kaybetmeyecektir. Kendi içindeki insanı kavramış olan insan ise bütün insanlığı anlayacaktır.

    -Ne var ki bu satırları zaten sadece kendim için yazacaktım ve kendime bile tam açıklayamadığım bir şeyleri başkaları için anlaşılır kılmak gibi bir niyetim hiç yoktu.


    ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romandan altını çizdiğim, en sevdiğim yirmi alıntıyı okumanız için sizinle de paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/olaganustu-bir-gece-romanindan-muhtesem-20-alinti/

    Umuyorum ilgiyle okursunuz,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder