Sevdiğimiz Diziler

1) The Mentalist



(zihinci mi denir :)) káhin mi denir)
Eşimle, çocuk öncesi, ve sonrası zaman buldukça, severek izlediğimiz birkaç dizi var izninizle onları paylaşmak istiyorum. Bunların başında The Mentalist geliyor. Simon Baker'in sempatik ve hafif fırlama mı desem halleri rolüne cuk diye oturmasına sebep olmuş. Büyücüye ve buna benzer dolandırıcılara inanıp tonlarca para verenlerinde izlemesini tavsiye ederim. Onun dışında sürükleyici, düşündürücü, komik, merakla ve heyecanla izlenilen dizilerin başında geliyor. Biz ilk bölümünden son bölümüne kadar heyecanı yitirmeden izledik. Uzun zamandır en tavsiye edebileceğim dizi.

Gelelim 2. iyi diziye
2) Perception (Algı)
Bu dizi, bilim ve psikoloji dallarını seven, aynı şekilde macera,bulmaca, sevenler için harika bir seçim. Saydıklarım zaten CSİ tarzı diziler ama bence çok daha kaliteli ve o kadar depresif olmamakla birlikte daha öğreticiler.
Perception Nörobilimci, aynı zamanda halisünayson gören şizofreni hastası Profösör Piers'ın hikayesini anlatıyor. Prof. Piers FBİ ye cinayet çözümünde yardımcı oluyor. Kısaca konu bu.
Buradan trailer'ı izleyebilirsiniz. Kesinlikle tavsiye ederim ;)

Gelelim 3.Nuramaya

3.) Lie To Me (Bana Yalan Söyle)
Alıntı Vikipedi : Dizide Dr. Cal Lightman (Tim Roth) ve meslektaşları, beden dili ve mikro ifadeler aracılığıyla yerel veya federal soruşturmaları desteklemektedirler.

Dizinin adından da anlaşılacağı üzere, Dr.Lightman, soruşturma için getirilen şahısları kendi şirketinde ifadesini alıyor ve onların mimiklerinden yola çıkarak olayı aydınlatmaya çalışıyor. Yine aynı tarza ve bilim, psikoloji seven, asla sıkıcı olmayan dizilerden 3.sırada yer alıyor bizim için.

Gelelim son diziye

4.) Elementary
(İşin Temeli diye çevirdim ama. Yani işin temeli/esası beyinde başlıyor..)

Diziden bahsetmeden önce yazmassam çatlarım: Başroloyuncusu şu fotoğrafdaki beyfendi, yani Jonny Lee Miller, Angelina Jolie'nin ilk eşidir diyor ve konuyu burada kapatıyorum :)
Elementaryi nasıl anlatsam derken kısaca vikipedi den şu cümleleri eklemek isterim:

ElementarySir Arthur Conan Doyle tarafından yaratılan Sherlock Holmes karakterinin günümüze uyarlanmasıyla oluşturulan bir Amerikan polisiye drama dizisidir..

Dizi, her bölümünü oturup nefes almadan takip ettiğim diğer diğer üç dizi gibi değil. Açıkçası eşim daha çok izliyor ben eşlik ediyordum. 
Zevkler ve renkler tartışılmaz ama ben son diziye geçer notu veriyorum. Diğerlerini kesinlikle tavsiye ederim. Mutlu ve huzurlu bir haftasonu dilerim..

Yorumlar

  1. The mentalist den baska ortak dizimiz yok burada ki o da bitti zaten :(
    Zihinbaz ^^
    Diger dizilerin tarzida mentalist gibi sanirim izlesem severim herhalde. Ancak iste simon baker yok digerlerinde 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper! Ceviri icin teşekkür ederim. 2. numaralı Perception da HARİKA bir dizi, lütfen ona da bir bak ;)

      Sil
  2. forever ı da izlemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşim bakmaya başlamış bile, bende yorumundan bahsedince, 'bak bu, sen kitap okurken benim yeni başladığım dizi diye gösterdi dizüstünden ;) Şimdi arada ben de bakıyorum. Teşekkürler

      Sil

Yorum Gönder