Karabuğdaylı Ekmek Tarifi & Kitap

Geçen haftadan kalan bir fotoğraf ile merhaba. 
Öncelikle herkese hayırlı, huzurlu, hoşgörülü,saygılı, anlayışlı ve ailece dopdolu geçen bir Ramazan diliyorum. 

İnstagram'da bu kitabı paylaştığımda altına üst karede görülen kitabı tavsiye eden  olmuştu. Bende başlayıp, 2 enerji dolu çocuğa rağmen 3günde kitabı bitirivermiştim. Elimden bırakamadığım bu kitabı tanıyan var mı? ;) Önümüz deki günlerde kitapla ilgili düşüncelerimi paylaşacağım ama önce gelelim tarife.
Karabuğday'lı ekmekleri özellikle sahur'de ve yemeklerinizin yanında beyaz unlu ekmeklere alternatif olarak tüketebilirsiniz. Ben geçen hafta kahvaltı için, evde ekmek olmayıp ekmek arayanlar için denemiştim.
İçindekiler kısaca : Karabuğday unu, kepekli un, 1yumurta, 1 bardak ılık su, 1/2  pk. yaş maya, deniz tuzu ve 1 ç.k. pekmez, 1/2 ç.b. zeytin yağı. Unlar yarı yarıya alabildiği kadar. Hamur çok sert olmayacak. Hepsini usülünce karıştırıp önce kabarmasını beklettim üzerini örterek, sonra tekrar yoğurup ekmekciklere bölüp 200 derece fırında pişirdim.
Çok güzel oldu. Mırın kırın edenler (! :) ) bile severek yediler.
,
Denerseniz şimdiden afiyet olsun ;)

Yorumlar