Karabuğday Unlu Poğaça - Günlük

Aslında en tembel bloggerlardan biriyim yazı yazma konusunda ama bu aralar  sanki çok boş vaktim varmış gibi birde çalışkanlığım tuttu.
Bu poğaçaları Pazar kahvaltısına yaptım. Bu aralar şımartılmak için daha fazlasına ihtiyacım var ama pazar ritüelini bozmak istemedim. Nedir Pazar ritüelim?
Çatlayana kadar yahut gözüm kararana kadar yemek demek isterdim ama değil. Pazar kahvaltılarını zengin yapmak ve arada özlediğim abur cuburlardan ölçülü atıştırmak.
Kısaca malzemeleri vereyim:
Karabuğday ve tam buğday unu
biraz yulaf ezmesi ve keten tohumu
biraz zeytinyağı
biraz labne
1 tam yumurta 1 de beyazı. sarısını üstüne sürdüm
yaş maya
tuz.
İçine lor peyniri.
Yoğurup hamuru beklettim. İşte yol bildiğiniz poğaça yapma yolundan farklı değil.
Üzerine yumurtanın sarısı çörek otu. Maya şişiriyo mişiriyo ama olsun, biraz da Pazar'ın özelliği deyip geçelim :P
Afiyet olsun ;)

Yorumlar