Sağlıklı Kahvaltı, Nostalji..

Benimde çoğunluk gibi en sevdiğim öğünlerden biridir kahvaltı. Mesela haftasonu, özellikle de pazar günleri uzun kahvaltılara bayılırım.
Şöyle sofrada bir menemen, veya kayınvalidemin peynirli tava böreği, ince belli bardaktan tadına doyamadığım, klasik türk usülü ve asla vazgeçmeyeceğim iki şekerli siyah çayım olmalı. Haftaortası genelde kahvaltıyı yalnız yapmamın ve iş günü olması aslında büyük bir avantaj. Eşim erken çıkıyor, çocuklar derken ben saat 10 gibi birşeyler yiyebiliyorum. Yalnız da olunca sonradan damağımızı alıştırdığımız bu tür, sağlığımıza iyi gelen, bedenimize faydalı kahvaltılar yapabiliyoruz.
Ben eskiden hatırlardım. Evin alt katında dedemlerin bakkalı vardı. Oradan sıcak francalı gelir içine bol tereyağ ve beyaz peynir konup sıcak sıcak yenirdi. Sonra birde tavada bool tereyağlı yumurta kırılır üzerine yoğurt dökülür ekmeğe banıp afiyetle yenirdi.. Şimdi benim canlarım 70 yaşına merdiven dayadılar ve kahvaltıları kepekli ekmek, yağsız peynirlerden ibaret oldu. Olsun. İyi, uzun ve sağlıklı yaşasınlar. İşte böyle.. Şimdi kahvaltıda bir zaman yolculuğu yapmış olduk sanki.

Fotoğrafda gördüğünüz ise: Önceden soya sütünde bekletilmiş yulaf ezmesi ve chia tohumu.. Üzerine çilek doğranıcak ve birazcık tarçın.. Haftasonu kahvaltılarını beklemek ayrı bir zevk, sağlıklı yaşamak veya inanmak ise ayrı bir mutluluk oldu.. Çok şükür sağlıklıyız ;)

Yorumlar