Hayattan Yeni Kareler : Keman Kursu

Vee sonunda beklediğim an geldi çattı. Keman kursuna başladım! ;)

Bundan aylar önce, sanırsam geçen Aralık ayında, yeni yılda keman kursuna başlayacağımdan bahsetmiştim. Tavsiye üzerine bir müzisyen ile tanışmış, yeni yılda başlamaya karar vermiştim. Açık söyliyim aslında içimden bazı şeyleri oturtamamış, emin olamamıştım. Önyargıdan nefret ediyorum diyerek kendimi eleştirmiş ve devam etmeye karar vermiştim. Ve ne yazık ki yanılmadım. Kursa başlamadan bu işin böylece bitmesi aslında en hayırlısı dememe sebep oldu. Ve daha iyisi çıktı karşıma. Bu bayan hem violin (italyanca keman ) hem de pedagoji okumuş. Bana birçok konuda yardımcı oldu en başından. Kendimi iyi hissetmemi sağladı. Keman hakkında önemli bir sürü teorik bilgi verdi.
Ucuz kemanlar kendini beceriksiz hissetmene sebep olur ve hüsrana uğrarsın dedi. Hani ben başından gelişigüzel bir tane alayım demiştim.. Kendi eski orkestra kemanını verdi şimdilik. Bu 'eski' dediğimiz ise, maddi değeri yüksek, pek dayanıklı ve sağlam birşey. Bir yıl sonra baktık oluyor o zaman sana daha iyisini düşünürüz dedi.
Ve başlangıcı kemanı doğru tutmayı öğrenmekle başladım. Bunu da aynanın karşısına geçip çalışıyorum.  Doğrusu böyleymiş ;) ..ve nota öğrenmekle başlayacağım.
Çok heyecanlı ve çok mutluyum. Herkes delimisin ne uğraşıcan dedi. Aksine, şimdi akıllandım ve kendi seçtiğim birşeyin, zevkle, büyük bir keyifle ve öğrenme açlığı ile başlayacağım dedim.
Bir Beethoven veya Mozart olmak değil amacım :), ruhumu şımartmak istiyorum dedim delimisin diyenlere.
İnşallah seneye de yeni bir lisan öğrenmek için kolları sıvayacağım. 
Ayrıca 30undan sonra birşeyler öğrenmek, beyin gelişimini olumlu yönde etkiliyormuş. Öğrenmek alzheimer gibi hastalıkların başlıca düşmanıymış. Tabii Allah hepimizi korusun. 
Önemli olan, doğru olduğuna inanıyorsak, mutlu edicekse, kim ne derse desin, utanmadan,aldırmadan,yılmadan başlamakdır. Sizin de içiniz de böyle birşey varsa sakın 'aman boşver ne yapıcaksın' gibi sözlere aldırmayın ve başlayın derim. ;)

Yorumlar

  1. Ne kadar güzel bir karar vermişsiniz, umarım daim olur; tınılarınızı duyabiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim <3 insallah :)) bende cok isterim iyi bir amatör olup paylasabilmeyi ;)

      Sil
  2. Harikasiniz. Ben de hep piyano çalmak istemişimdir. Bence Öğrenmenin yaşı yoktur. Sağlıklı olsun diye değilde keyif için yapmak lazım..kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklisiniz bende öyle yapiyorum ;) Insallah bir firsat dogar da sizinde baslamak icin uygun ortaminiz olusur. Sevgilerimle

      Sil

Yorum Gönder