Adım Adım Pantolon Nasıl Dikilir (Kolay) - DIY

Verdiğim kalıp, dikiş çalışmaları hep kız çocukları için. Geçenlerde daha çok İntsagram ve Twitterda yazıştığım annelerden ozgesizolmaz erkek çocukları için pantolon dikiminin anlatımını sordu. Geçenlerde dediğim birkaç hafta oldu. Ancak dönebiliyorum. Maillere de aynı şekilde. Lütfen biraz sabır.
Bu pantolon en basidinden..
Herkes dikebilir. Kışın daha kalın kumaşlar kullanabilirsiniz. Mesela kadife.. Yazın ise daha çok hafif pamuk kumaşlar, jarse kumaşlar kullanılabilir. Ben Riley Blake'in 1.beyaz puantiyeli pembe 2. koyu yeşil puantiyeli haki yeşili 100% pamuk kumaşlarıyla diktim..
Şimdi gelelim nasıl yapıldığına..


Dikiş dergilerinden veya dilediğiniz normal pantolon kalıbını istediğiniz bedene göre çıkarın.
Sonra kumaşın üzerine iğneyle tutturup 1cm dikiş payı ile kesin.
Tüm parçaların etrafını overlok ve zikzakla geçin.
(Bu üstteki resimde daha ön arka birleşmemiş hali) 1 ön ve 1 arka bacak olmak üzere üst fotoğrafdaki gibi birleştirip işaretlenmiş yerlerden iğneyle tutturup dikin.Kalça bel ve paça kısmı açık kalıyor!
Bacağın birini ters, birini düz şekilde çevirip fotoğrafdaki gibi içine koyun.
Sonra bacak arası kısımları iğne ile tutturup dikin.
Sonuç şu anda bu şekilde. Bittik sayılır :)
Pantolonu ters tarafına çevirip paça ve bel hizasını katlayın (Bel lastiğin kalınlığına göre 2-4 cm) katlanabilir
ütüleyin.
Belin kırmızı ile işaretlenmiş kısımları kenardan dikin. Siyah olan kısım, açık bırakılacak. Bir filkete vb. bir gereçe lastiği bağlayıp açık bırakılan kısımdan geçirin. Lastik genelde kalıpdan 3-5cm daha kısa olur. Siz isterseniz lastiğe düğüm atmadan önce çocuğunuzun veya giyecek kişinin belinde ölçün.
Lastiğide düğümledikten sonra açık kısmı dikerek kapatın.
Eğer isterseniz ön ve arka kısımları birleştirmeden önce herhangi bir aplikasyon dikebilirsiniz. Ben yıldız diktim fotoğrafda görüldüğü gibi.
Bu şekilde de hazır. Ama paçalarada lastik takabiliriz. O zaman paçalara belde ki gibi aynı şekilde lastiği takıyoruz..
Sonuç bu şekilde.. Daha basit anlatılamazdı herhalde :))
Amacım özellikle dikişe yeni başlayanlara yardımcı olmak. En yalın dille en basit şekilde pantolonumuz hazır. Kısa, bol paça, kenarları veya paçaları fırfırlı nasıl isterseniz dikebilirsiniz.
Kolay gelsin ;)





Yorumlar

Yorum Gönder