Çocuklara Sağlıklı Beslenmeyi Nasıl Öğretiriz - Bir Çorba Tarifi

Öncelikle şunu belirtmek isterim: 
Nasıl mutlu oluyorsanız öyle yaşayın, öyle beslenin. 
Fakat yeme alışkanlıklarınızdan mutsuzsanız, ben yandım bari çocuğum yanmasın diyorsanız bu yazı tam size göre.
Uzman değilim, sadece tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.

Çocuğum sebze yemiyor ne yapmalıyım?
Sebzeleri farklı baharatlarla tadlandırıp şansınızı sürekli denemelisiniz. Asla peşini bırakmayın. Bizim ailedeki çocukların pulbiber ve karabibere alışık. Onun yerine çok az tuz kullanırız.
Katı yemekleri hafif et suyu ile sulandırıp,aralarına sebzeleri minik minik doğrayın.

Eve fazla ekmek almayın. Beyaz ekmek hiç almayın.Hamur işi,Mayalı hamur işi yapmayın. Hem sizde yememiş olursunuz ;) 

Ortaya meyve,havuç gibi sağlıklı atıştırmalıkları koyun. 
İlla ki ben yemek istiyorum derseniz, çocuk yatınca çıkarın ve onların ulaşamadığı yerlerde saklayın.

Bize eskiden çorbaların içine bol ekmek doğranarak yedirilirdi. Ben/ biz çorbayı ekmeksiz yiyiyoruz. Kızımda doyana kadar sebzeden,çorbadan ,yemeklerden yiyebilir.

Çalışan ve çocuklarına babaanne veya anneanneleri bakan bayanlarda var, hatta instagramda yazıştık. Kuzusuna babaannesi bakıyormuş. O zaman eşinizle oturup hepberaber büyüklerinizle konuşun. Çocuğunuzu makarna pilav yerine sebze ağırlıklı beslemesini rica edin. 
Bizde haftada 1 babaannemize gideriz,orada su böreği /bazlama yer.
Babaanne çikolata da verir. Bizden çekindiği için küçük bir top verir.
O da ayrı bir mutluluk, yaşasında.
Ama o orada kalır.
Mesela haftada 1 Fatma teyzesinde dondurma, babaannesinde börek yer. Evde iken ne çikolata ne de ekmek türlerini ister. Elma ve yoğurt ister aralarda.

En önemlisi asla pes etmeyin. Aç kalır diye korkmayın. O korku ile eline ekmeği vermeyin.
Balıkları haşlayıp üzerine  soslar yapıp yedirin. Mesela haşlanmış balık üzerine sebzeleri haşlayıp püreleyin, biraz süt ve köri tozu veya karabiberle sos yapın. 
Veya Ispanak/Pazı/Semizotunu sarımsakla çok az yağda kavurun.

Çorbaları bardaklara koyup eline verin. Kızım bazen,eğer içinde parçacıklar yoksa öyle içmesini seviyor. Mesela mercimek,ezogelin çorbasını..

Kahvaltı dışında ekmek olmadığını bir kural olarak bilmeli. Su içmek,tuvalete gitmek gibi.

Mesela haşlanmış veya ızgara balık/tavuk göğsüne sarımsaklı,yeşilli bir sos yapabilirsiniz..

Salata yemiyor mu? Limon yerine sirke ile deneyin, olmadı nar ekşisi deneyin. Yoğurtla limonla sos yapıp tatlandırın..

Aslında bizim davranışlarımız,yediklerimiz,içtiklerimiz herşeyimizin aynasıdır çocuklar.
Biz baştan beri kızıma sağlıklı yemeklerle tanıştırdık. Çok şükür severek yedi her zaman. Böreği de seviyor,simidi de, ama yok işte. Sadece haftada 1 en fazla 2 defa. 

Şimdi gelelim yukarıda ki Çorba tarifine.

havuç,kereviz ve patatesi küp küp doğradım. 1çay kaşığı tereyağı,pulbiber ve naneyi kavurdum. Sebzeleri ve et suyu 'nu ekledim. Et suyu yoksa normal su ve kemik(ben bin parça pirzola ekledim) kaynayınca minik köftelerimi ekledim. . Kaynayınca kısık ateşte biraz pişirdim. Nefis oldu. Içine doğramadan 2brüksel lahanası ekledim ama yakışmadı. Siz koymayın  Afiyet olsun

Köftelerin yapılışı ise burada:TIKLAYIN
Diğer Çorba Tarifi burada: TIKLAYIN

Yorumlar

Yorum Gönder