Protein Köftesi & Etsiz Köfte Tarifi

Uzun zamandır şöyle ağız tadıyla post yapamıyordum biliyorum. Ben de özlemişim gerçekten. Ama malum Ramazan, kalabalık derken zaman gelip geçti. En önemlisi beni zayıflatan diyet listemin yayınlamam için onay gelince, artı aşırı sıcaklar da araya girince ben iyice koptum. Ama artık burdayım. :)
Şimdi diyet listesi yayınlamışken Ramazan sofraları yayınlamak biraz abes kaçar değil mi :) Hem ben çok sağlıklı ve listeye sadık kaldığımdan, börekli,katmerli sofralardan uzak bol sebze ve protein ile beslenmeye devam ettim :)

Bu köfte için başlıkta olduğu gibi 2 tarifim var. Birincisi

Etsiz Köfte:
Bunu kıyma hariç eklediğiniz tüm malzemelerle yapabilirsiniz.
Rondoda ufaltılmış Bayat Ekmek (Kepekli ekmek)
Maydonoz,Soğan,Sarımsak, Tuz, Karabiber, Kimyon, Kekik, İsot,Pulbiber
Yumurta,1 y.k. Sıvıyağ
Bunlar benim eklediğim malzemeler. Siz dilediğiniz malzemeyi ekleyebilirsiniz.
Hepsiniz karıştırıp buzdolabında, ağzı kapalı dinlenmeye bırakıyoruz. Sonra minik köfteler yapıp, ekşili,sulu köfte yapar gibi yapabiliriz.
Veya fırında kekikli, domates sosu ve kızartıp yoğurt ve salça soslu yapabiliriz. Hem ekonomik hem lezzetli oluyor.

Gelelim diğer Tarife: Protein Köftesi
Süzme yoğurt/labne peyniri, yulaf kepeği, yumurta, yukarıdakı tüm baharatlar. Bunları birleştirip yine aynı şekilde buzdolabında bekletip, fırında domates sosu ile pişirebilirsiniz. Bu harça kıyma/ince kıyılmış et de eklenir.

Şimdilik bu kadar ;) Herkese güzel bir haftasonu diliyorum ;)

Yorumlar