Tatlılı Mahlıta Çorbası Gaziantep Mutfağı

Yine burada bahsettiğim ve açılışını Vişne Kebabı ile yaptığım 'Güneşin ve Ateşin Adı / Gaziantep Mutfağı' Kitabından bir tarifi yaptım bugün dün.
Çorbanın kitapta da yazdığı gibi tatlı olmasını sağlayan malzemelerin başında soğan geliyor.
Onun dışında bence çorbayı mercimek çorbasından farklı kılan malzeme ise tarhun otu.
Ben tarhun otunu kahvaltıda somonla (burada) ve Yaprak Sarmasında (burada) kullanırdım. 
Ben sevdim, yemek ayıran eşimde yedi. 'Alışılması gereken bir tad ama güzel', dedi. E o güzel dediyse sorun yok dedim. Siz de benim gibi tarifin yarısını yapabilirsiniz. Ben tazesi olmadığı için kuru tarhun kullandım ve çorbayı sonunda pürüsüz bir kıvam alana kadar blendırdan geçirdim. Bu gördüğünüz kaseden kızım 2 tas yedi. 
Kitaptan tarifler denemeye ve paylaşmaya devam edeceğim ;)
(Resimi yeni bir sayfada açıp büyültebilirsiniz)
***

Yorumlar